ΕπιχειρηματικάΑυξήθηκε κατά 8% ο τζίρος των ηλεκτρονικών φαρμακείων

Αυξήθηκε κατά 8% ο τζίρος των ηλεκτρονικών φαρμακείων

- Advertisement -

Ενισχυμένος κατά 8%, στα 217 εκατ. ευρώ, ήταν ο τζίρος των ηλεκτρονικών φαρμακείων κατά το διάστημα Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2023 σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2022.

Ενισχυμένος κατά 8%, στα 217 εκατ. ευρώ, ήταν ο τζίρος των ηλεκτρονικών φαρμακείων κατά το διάστημα Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2023 σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2022.

ΔΩΡΕΑΝ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

Μάλιστα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Convert Group, οι παραγγελίες από ηλεκτρονικά φαρμακεία αυξήθηκαν κατά 4% το εξεταζόμενο διάστημα. Αξίζει, ωστόσο, να σημειωθεί ότι κατά τη διάρκεια του Σεπτεμβρίου οι πωλήσεις των online φαρμακείων υποχώρησαν 8,8% σε σύγκριση με τον Σεπτέμβριο του 2022, κάτι που από την Convert Group αποδίδεται στην εφαρμογή νέου Κώδικα Δεοντολογίας περί ανακοινώσεων μείωσης τιμής. Υπενθυμίζεται ότι βάσει της ισχύουσας νομοθεσίας, σε περίπτωση ανακοίνωσης μείωσης τιμής αναγράφεται ρητά η προγενέστερη τιμή ή τιμή αναφοράς βάσει της οποίας εφαρμόζεται η έκπτωση. Η τιμή αναφοράς είναι η χαμηλότερη που εφάρμοσε ο έμπορος κατά την περίοδο των 30 ημερών πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής.

Σημαντικές εκπτώσεις

Πάντως, τα ηλεκτρονικά φαρμακεία συνέχισαν τις σημαντικές εκπτώσεις –κάτι άλλωστε που αποτελεί και έναν από τους βασικούς λόγους της διείσδυσής τους σε ολοένα και περισσότερα νοικοκυριά–, με το μέσο ποσοστό έκπτωσης να διαμορφώνεται στο 38% από 43% που ήταν το εννεάμηνο του 2022. Το 89% των προϊόντων που πωλήθηκε στο εννεάμηνο από τα ηλεκτρονικά φαρμακεία ήταν υπό καθεστώς προσφοράς, έναντι 86% το αντίστοιχο περυσινό διάστημα.

Η μείωση του ποσοστού έκπτωσης σχετίζεται άμεσα με τον πληθωρισμό και με την ανάγκη των επιχειρήσεων να διατηρήσουν τα περιθώρια κέρδους. Οι εκπτώσεις δεν απέτρεψαν τη μείωση του όγκου πωλήσεων ανά «καλάθι», με τον αριθμό των τεμαχίων ανά παραγγελία να μειώνεται κατά 3% σε σύγκριση με πέρυσι, και την αξία του μέσου «ηλεκτρονικού καλαθιού» να αυξάνεται κατά 3%.

Οι κατηγορίες των οποίων οι πωλήσεις αυξήθηκαν σε αξία σε επίπεδο εννεαμήνου είναι: προϊόντα ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας κατά 10% και συμπληρώματα διατροφής και βιταμίνες κατά 4%.

Μείωση κατέγραψαν οι πωλήσεις των βρεφικών και παιδικών ειδών κατά 2%, ενώ πολύ μεγαλύτερη, της τάξης του 21%, ήταν η μείωση των πωλήσεων στα προϊόντα υγείας, καθώς προϊόντα που βρίσκονταν για καιρό στις υψηλότερες θέσεις ζήτησης (όπως οι μάσκες προστασίας και τα διαγνωστικά τεστ κορωνοϊού) αποτελούν όλο και περισσότερο χαμηλή προτεραιότητα στα καλάθια του αγοραστικού κοινού.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ