ΔιατροφήΣοκολάτα: Γιατί δεν μειώνεται η όρεξη παρά τις υψηλές τιμές

Σοκολάτα: Γιατί δεν μειώνεται η όρεξη παρά τις υψηλές τιμές

- Advertisement -

Παρά τις σημαντικές αυξήσεις που έχουν καταγραφεί τους τελευταίους μήνες στην τιμή της σοκολάτας, οι Αμερικανοί εξακολουθούν να είναι πρόθυμοι να ξοδέψουν περισσότερα για να γευτούν τον γλυκό αυτό πειρασμό.

Παρά τις σημαντικές αυξήσεις που έχουν καταγραφεί τους τελευταίους μήνες στην τιμή της σοκολάτας, οι Αμερικανοί εξακολουθούν να είναι πρόθυμοι να ξοδέψουν περισσότερα για να γευτούν τον γλυκό αυτό πειρασμό

ΔΩΡΕΑΝ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

Σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας ερευνών Euromonitor International Ltd. που δημοσιεύει το Bloomberg, oι αγορές σοκολάτας αναμένεται να αυξηθούν κατά 5,8% φέτος για να φτάσουν σχεδόν τα 26 δισεκατομμύρια δολάρια. Οι όγκοι προβλέπεται να αυξηθούν κατά 1,9%. Πέρυσι καταγράφηκε πτώση 2,7%, η μεγαλύτερη από το 2009.

Η αγορά αποδεικνύεται ανθεκτική χάρη σε ένα φαινόμενο που είναι γνωστό ως «ζώντας εκδικητικά» (Revenge Living), δήλωσε ο Carl Quash, αναλυτής της Euromonitor. Οι καταναλωτές είναι πρόθυμοι να ξοδέψουν σε τομείς της ζωής τους που επηρεάστηκαν από την πανδημία, όπως ταξίδια και φαγητό.

Μέχρι στιγμής, οι υψηλότερες τιμές της σοκολάτας είναι ο κύριος παράγοντας που οδηγεί σε μεγαλύτερους αριθμούς πωλήσεων. Τα στοιχεία για τις 52 εβδομάδες που έληξαν στις 27 Μαΐου έδειξαν ότι οι πωλήσεις σε δολάρια αυξήθηκαν περίπου 10% σε σχέση με την προηγούμενη περίοδο, ακόμη και ενώ ο συνολικός όγκος μειώθηκε περίπου κατά 4%, σύμφωνα με στοιχεία της Nielsen. Οι άνθρωποι είναι έτοιμοι να πληρώσουν περισσότερα για τις λιχουδιές τους, σώζοντας τη βιομηχανία από ένα κραχ που μοιάζει με ύφεση, όπως αυτό που παρατηρήθηκε το 2009-2010.

«Απόλαυση και ανταμοιβή»

Η σοκολάτα «διαδραματίζει έναν πραγματικά ιδιαίτερο ρόλο για τους ανθρώπους – ως απόλαυση και ως ανταμοιβή», δήλωσε ο Nick Graham, παγκόσμιος επικεφαλής πληροφοριών και αναλύσεων στη Mondelez International Inc., τον κατασκευαστή των Oreos και Cadbury. «Η συναισθηματική αξία που φέρνει η κατηγορία στους καταναλωτές είναι αυτή που δικαιολογεί τις πρόσθετες αυξήσεις τιμών».

Οι καταναλωτές «αναπληρώνουν τον χαμένο χρόνο», συμπλήρωσε ο Quash της Euromonitor. «Δεν μπορούσαν να βγουν έξω να ταξιδέψουν, να κάνουν δραστηριότητες. Και πολλά από αυτά τα πράγματα είναι πραγματικά ευνοϊκά για σοκολατένιες στιγμές».

Η ζήτηση βοηθά στην προστασία των παραγωγών σοκολάτας από το αυξανόμενο κόστος του κακάο εν μέσω συρρίκνωσης των αποθεμάτων. Το κακάο που διαπραγματεύεται στο Λονδίνο, το παγκόσμιο σημείο αναφοράς, έχει σημειώσει άλμα περίπου 20% φέτος και διαπραγματεύεται κοντά σε υψηλό 13 ετών. Οι τιμές διαπραγματεύτηκαν περίπου 0,7% υψηλότερα τη Δευτέρα.

Το φαινόμενο Ελ Νίνιο απειλεί να διαταράξει περαιτέρω την παγκόσμια παραγωγή και οι κορυφαίοι καλλιεργητές της Ακτής Ελεφαντοστού και της Γκάνας έχουν ήδη πουλήσει μεγάλο μέρος της σοδειάς τους για την επόμενη σεζόν.

«Προφανώς, είναι μια μεγάλη πρόκληση για τους επόμενους μήνες και παρακολουθούμε την κατάσταση με πολλή προσοχή», δήλωσε η Catherine Bertrac, ανώτερη αντιπρόεδρος της Ferrero SpA που εργάζεται στο εμπορικό σήμα Kinder.

Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ