Οι 9 απρόσμενες συνήθειες που μπορεί να κάνουν κακό στην υγεία

Από το μάσημα τσίχλας μέχρι την υπερβολική κατανάλωση λαχανικών, κάποιες συνήθειες μπορεί τελικά να μην είναι και τόσο υγιεινές, καθώς σύμφωνα με δημοσίευμα της Sun, υπάρχουν αρκετές συνήθειες που πολλοί πιστεύουν ότι μας κάνουν καλό, ενώ στην πραγματικότητα μπορεί να μας εμποδίζουν να παραμείνουμε υγιείς.

Από το μάσημα τσίχλας μέχρι την υπερβολική κατανάλωση λαχανικών, κάποιες συνήθειες μπορεί τελικά να μην είναι και τόσο υγιεινές

ΔΩΡΕΑΝ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

Ειδικοί μοιράζονται τα κοινά λάθη που πολλοί από εμάς μπορεί να κάνουν στην καθημερινότητά μας.

Τρώτε πάρα πολλά λαχανικά

Η κατανάλωση πολλών λαχανικών μπορεί να έχει αρνητικές επιπτώσεις στον οργανισμό, ιδίως για όσους πάσχουν από σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου.

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ) συνιστά στους ενήλικες να καταναλώνουν τουλάχιστον 400 γραμμάρια φρούτων και λαχανικών την ημέρα, προκειμένου να μειωθεί ο κίνδυνος μη μεταδοτικών ασθενειών.

Και, παρόλο που αυτές οι πλούσιες σε φυτικές ίνες τροφές είναι σημαντικές για τη συνολική μας υγεία, η υπερκατανάλωση μπορεί να οδηγήσει σε σοβαρά προβλήματα υγείας.

Η Αντρέα Μπάρτον, τεχνική σύμβουλος της Bio-Kult, λέει ότι πολλοί πάσχοντες από το Σύνδρομο του Ευερέθιστου Εντέρου παρουσιάζουν αύξηση των συμπτωμάτων όπως φούσκωμα, αέρια και διάρροια μετά την κατανάλωση λαχανικών όπως το λάχανο και το μπρόκολο.

Η ίδια εξήγησε: «Με τα ωμά λαχανικά, το πεπτικό σας σύστημα μπορεί να μη διασπάσει αποτελεσματικά όλες τις φυτικές ίνες, οι οποίες στη συνέχεια μπορεί να το ερεθίσουν καθώς περνούν μέσα από αυτό».

Είπε ότι τροφές όπως τα μανιτάρια, το σέλινο, το κουνουπίδι και τα κρεμμύδια και είναι τροφές υψηλής περιεκτικότητας σε FODMAP, που μπορούν να προκαλέσουν συμπτώματα.

Οι ζυμώσιμοι ολιγοσακχαρίτες, δισακχαρίτες, μονοσακχαρίτες και πολυόλες ή FODMAPs, είναι η συντομογραφία για μια ομάδα ζυμώσιμων υδατανθράκων.

Η ειδικός συμβούλευσε μια δίαιτα χαμηλής περιεκτικότητας σε FODMAP για μικρό χρονικό διάστημα και ότι οποιαδήποτε αύξηση θα πρέπει να γίνεται σταδιακά για να μειωθεί η πεπτική δυσφορία.

Τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε ισταμίνη

Η ισταμίνη είναι μια χημική ουσία που απελευθερώνει το ανοσοποιητικό μας σύστημα και είναι κυρίως γνωστή για το ρόλο της στην πρόκληση συμπτωμάτων αλλεργίας, εξ ου και τα αντιισταμινικά.

Η χημική ουσία βρίσκεται συχνά σε τρόφιμα που θεωρούμε υγιεινά, όπως τα αποξηραμένα φρούτα, τα αβοκάντο και τα γαλακτοκομικά προϊόντα όπως το γιαούρτι.

Η Χάνα Μπρέιγ, διατροφολόγος της Bio-Kult, προειδοποιεί ότι η πρόσληψη υπερβολικής ποσότητας ισταμίνης μπορεί να προκαλέσει διαταραχή των μηχανισμών ελέγχου του οργανισμού, η οποία με τη σειρά της μπορεί να οδηγήσει σε δυσανεξία στην ισταμίνη σε ορισμένα άτομα.

Λέει ότι αυτό μπορεί να οδηγήσει σε συμπτώματα όπως διάρροια, επώδυνες περιόδους, αλλεργική ρινίτιδα, δυσκολίες στην αναπνοή, προβλήματα αρτηριακής πίεσης και πονοκεφάλους, ενδεικτικά.

Συμπληρώματα

Μερικές επιπλέον βιταμίνες παράλληλα με μια ισορροπημένη διατροφή συνιστώνται ανεπιφύλακτα, ωστόσο ο Ντέιβντ Γουάινερ, ειδικός κατάρτισης και διατροφής στο Freeletics, λέει ότι το μέτρο είναι το κλειδί.

Μια αυξημένη ποσότητα βιταμίνης C, που συχνά βρίσκεται σε φρούτα και λαχανικά όπως τα πορτοκάλια και το μπρόκολο, θα μπορούσε να έχει ως αποτέλεσμα να αισθανόμαστε άρρωστοι και να έχουμε κράμπες στο στομάχι ή πεπτικά προβλήματα.

Ο ειδικός συμβουλεύει να τηρούμε τις συνιστώμενες ποσότητες που αναγράφονται στα συμπληρώματα, τις συσκευασίες και τα βάζα και να έχουμε τον νου μας για περίεργα συμπτώματα.

Εμφιαλωμένο νερό

Είναι βολικό, είναι γρήγορο και τις περισσότερες φορές αποτελεί μια τακτική υπενθύμιση στον εαυτό μας να πίνουμε αρκετό νερό.

Ωστόσο, η κατανάλωση μόνο εμφιαλωμένου νερού μπορεί να έχει επιβλαβείς επιπτώσεις στον οργανισμό και μπορεί να είναι ακόμη και χειρότερη από την κατανάλωση νερού της βρύσης, προειδοποιεί η Αντρέα Μπάρτον.

Προτείνει να αναζητούμε ετικέτα που να αναφέρει ότι το νερό προέρχεται από μια συγκεκριμένη ειδική πηγή ή ότι είναι φιλτραρισμένο, διαφορετικά μπορεί να μην είναι τόσο υγιεινό όσο νομίζουμε.

Η ειδικός ενθαρρύνει τους ανθρώπους να φιλτράρουν το δικό τους νερό της βρύσης και να φτιάχνουν τα δικά τους μπουκάλια στο σπίτι.

Απορρίπτοντας τα λιπαρά τρόφιμα

Έχει γίνει κοινός τόπος να ελέγχουμε τις ετικέτες των τροφίμων για υψηλές ποσότητες λιπαρών και θερμίδων, αλλά ο περιορισμός των πολλών λιπαρών έχει τις συνέπειές του.

Και παρόλο που τα λίπη περιέχουν υπερδιπλάσιες θερμίδες σε σχέση με τους υδατάνθρακες και τις πρωτεΐνες, υπάρχουν και υγιεινά είδη λιπών.

Η κατανάλωση υγιεινών λιπαρών -που βρίσκονται σε τρόφιμα όπως οι ξηροί καρποί, οι σπόροι, το αβοκάντο και το ελαιόλαδο- μπορεί να προάγει την καλή υγεία.

Αυτές οι πηγές λίπους παρέχουν επίσης μια άμεσα διαθέσιμη και αποθηκεύσιμη πηγή ενέργειας και υποστηρίζουν τα υγιή κύτταρα και τις ορμόνες.

Βουρτσίζουμε τα δόντια μας πάρα πολύ

Οι οδοντίατροι συμβουλεύουν εδώ και καιρό να βουρτσίζουμε τα δόντια μας τόσο το πρωί όσο και αμέσως πριν από τον ύπνο για να διατηρούμε καλή στοματική υγιεινή. Ωστόσο, η Λιζ Κούπερ, διατροφοθεραπεύτρια στο Bio-Kult, λέει ότι το υπερβολικό βούρτσισμα μπορεί να βλάψει τα δόντια.

Και προσθέτει: «Το βούρτσισμα των δοντιών αμέσως μετά το φαγητό, ειδικά αν έχουμε φάει όξινες τροφές, όπως αναψυκτικά, ραφιναρισμένα δημητριακά, εσπεριδοειδή και προϊόντα ντομάτας, μπορεί να μαλακώσει το σμάλτο των δοντιών μας, αποδυναμώνοντάς τα, κάνοντάς τα πιο ευαίσθητα στις όξινες ουσίες και οδηγώντας τελικά σε απώλεια οδοντικού ιστού».

Είναι προτιμότερο να περιμένουμε 30 έως 60 λεπτά μετά την κατανάλωση ενός γεύματος προτού βουρτσίσουμε τα δόντια μας, προκειμένου να αποφύγουμε τη ζημιά στο στρώμα του σμάλτου του δοντιού.

Χρήση υπερβολικής ποσότητας απολυμαντικού χεριών

Μετά την πανδημία του Covid-19, το απολυμαντικό χεριών έχει γίνει βασικό αντικείμενο σε πολλά από τα σπίτια, στα αυτοκίνητα και στις τσάντες μας.

Ενώ το αντιβακτηριδιακό τζελ είναι απαραίτητο για τη διατήρηση των βακτηρίων σε απόσταση, η υπερβολική χρήση του προϊόντος μπορεί να προκαλέσει ανισορροπία στο μικροβίωμα του δέρματός μας, το οποίο αποτελεί σημαντικό μέρος του ανοσοποιητικού μας συστήματος.

Το φαινομενικά ακίνδυνο τζελ θα μπορούσε επίσης να προκαλέσει βλάβη στο μικροβίωμα του δέρματος, η οποία μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο διείσδυσης των υπεριωδών ακτίνων, των αλλεργικών αντιδράσεων και των μικροβίων.

Σωματική άσκηση

Η διατήρηση ενός δραστήριου τρόπου ζωής μπορεί να συμβάλει στη βελτίωση της υγείας του εγκεφάλου, να μας βοηθήσει να διαχειριστούμε το βάρος μας και, επίσης, να μειώσει τον κίνδυνο εμφάνισης ασθενειών.

Ωστόσο, ο Ντέιβιντ Γουάινερ προειδοποιεί ότι η υπερβολική άσκηση ή η υπερβολική προσπάθεια πολύ γρήγορα, ειδικά αν είμαστε αρχάριοι, μπορεί να οδηγήσει σε περισσότερο κακό παρά καλό.

Με την πάροδο του χρόνου, η υπερβολική προπόνηση μπορεί να αποδυναμώσει το ανοσοποιητικό μας σύστημα και μπορεί να προκαλέσει οστεοπόρωση και απώλεια οστών, ειδικά στις γυναίκες.

Προτείνει να γυμναζόμαστε κάθε δεύτερη μέρα, φροντίζοντας να παίρνουμε ημέρες ξεκούρασης ενδιάμεσα.

Μάσημα τσίχλας

Η γρήγορη, γλυκιά λιχουδιά αποτελεί ένα νόστιμο συμπλήρωμα μεταξύ των γευμάτων – ή ακόμη και υποκατάστατο του δείπνου για αυστηρούς διαιτολόγους.

Ωστόσο, όταν μασάμε τσίχλα, καταπίνουμε φυσικά θύλακες αέρα, οι οποίοι μπορεί να μας αφήσουν να αισθανθούμε φουσκωμένοι.

Και η τσίχλα χωρίς ζάχαρη δεν είναι καλύτερη, καθώς περιέχει τεχνητά γλυκαντικά που μπορεί να είναι δύσκολο να χωνευτούν, κάτι που με τη σειρά του προκαλεί επίσης φούσκωμα. Το μάσημα τσίχλας μπορεί να μας κάνει να πεινάμε και μπορεί να οδηγήσει σε υπερκατανάλωση τροφής, καθώς το στομάχι μας περιμένει ότι επίκειται φαγητό.

Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα

τσίχλα

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ