Πόση γυμναστική χρειαζόμαστε για να ζήσουμε περισσότερο;

Ποιος μπορεί να αμφισβητήσει ότι η γυμναστική κάνει καλό; Μάλιστα, εκτός από το όφελος που έχει για το σώμα μας και τα κιλά μας, το πιο ουσιαστικό είναι ότι βελτιώνει τη διάθεσή μας (ναι, ακόμα κι όταν δεν έχεις διάθεση), ενισχύει την καλή λειτουργία του εγκεφάλου και βελτιώνει τη συνολική ποιότητα, αλλά και τη διάρκεια ζωής μας.

Ποιος μπορεί να αμφισβητήσει ότι η γυμναστική κάνει καλό; Μάλιστα, εκτός από το όφελος που έχει για το σώμα μας και τα κιλά μας

ΔΩΡΕΑΝ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

Μάλιστα, έρευνα που δημοσιεύτηκε στο αμερικανικό περιοδικό Circulation και χρηματοδοτήθηκε από την American Heart Association επιβεβαιώνει τη σύνδεση που έχει η άσκηση με τη μακροζωία και περιγράφει πόση ακριβώς άσκηση χρειαζόμαστε για να φτάσουμε πιο κοντά στο να ζήσουμε περισσότερα χρόνια!

Τι έδειξε η έρευνα για τα οφέλη της άσκησης καθώς μεγαλώνουμε

Η συγκεκριμένη μελέτη εξέτασε τις συνήθειες άσκησης περισσότερων από 116.000 ενηλίκων για περισσότερα από 30 χρόνια, οπότε τα αποτελέσματα αφορούν πολλά από τα στάδια της ζωής και άρα και μεγαλύτερες ηλικίες! Το σίγουρο είναι ότι η άσκηση έπαιξε διόλου ευκαταφρόνητο ρόλο στο συμπέρασμα για την ποιότητα της ζωής των ανθρώπων, καθώς μεγαλώνουν.

Τι είναι η MPA και η VPA

Πολύ σημαντικό κομμάτι στο επίπεδο της μελέτης για το ρόλο που παίζει η γυμναστική για τη μακροζωία ήταν δύο δείκτες άσκησης που αποτελούν συνιστώσες για γυμναστές, ειδικούς υγείας, αλλά και ερευνητές. Η συγκεκριμένη έρευνα χώρισε τις προπονήσεις των ενηλίκων που συμμετείχαν στη μελέτη σε δύο κατηγορίες άσκησης, την πιο ήπια και την πιο δυναμική. Η πρώτη αφορούσε τη μέτρια σωματική δραστηριότητα (MPA- Maximal Power Available), η οποία αναφέρεται σε όχι τόσο έντονα είδη ασκήσεων όπως το περπάτημα, η γιόγκα, η ποδηλασία και η ήπια γυμναστική. Η δεύτερη ήταν η έντονη σωματική δραστηριότητα (VPA- Vigorous Physical Activity) που συμπεριλαμβάνει ασκήσεις που ανεβάζουν τους καρδιακούς παλμούς, όπως το τζόκινγκ/τρέξιμο ή οι πιο έντονες προπονήσεις, όπως το HIIT.

Από τις δύο αυτές μορφές προπόνησης, οι ερευνητές έψαξαν να βρουν τι σύνδεση υπάρχει ανάμεσα στην άσκηση και στον κίνδυνο θνησιμότητας. Η συχνότητα προπόνησης σε εβδομαδιαίο επίπεδο κυμάνθηκε ανάμεσα στα 150 έως 300 λεπτά για MPA δραστηριότητα και στα 75 έως 150 λεπτά για VPA δραστηριότητα. Αυτό αναλογεί σε περίπου 40 λεπτά την ημέρα για την πιο ήπια γυμναστική και 20 για την πιο έντονη.

Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι άσκηση και μακροζωία είναι άρρηκτα συνδεδεμένα και ότι, όταν οι ερευνητές εξέτασαν τα ποσοστά κινδύνου θανάτου από κάποια ασθένεια που σχετίζεται με την ηλικία, διαπίστωσαν ότι οι οδηγίες υποτιμούσαν πόσο πολύτιμη θα μπορούσε να αποδειχτεί η πρόσθετη άσκηση.

Πόσο συνδέεται η μακροζωία με τα επίπεδα MPA και VPA

Συγκεκριμένα, τα οφέλη του MPA και του VPA για την επιμήκυνση της ζωής φαίνεται ότι ξεπέρασαν κατά δύο φορές τις προβλέψεις για το προσδόκιμο της ζωής- πράγμα που σημαίνει ότι όσοι αφιέρωναν από 300 έως 600 λεπτά την εβδομάδα κάνοντας MPA και 150 έως 300 λεπτά την εβδομάδα κάνοντας VPA, ή έναν συνδυασμό και των δύο, στην πραγματικότητα θα ήταν σε θέση να ζήσουν όντως περισσότερο.

Βρες τον ιδανικό σου συνδυασμό

Το να ξεκινήσει κανείς να γυμνάζεται, από μόνο του δεν λέει κάτι, ειδικά όταν ο αριθμός της ηλικίας μεγαλώνει και όταν το πλαίσιο γενικά του τρόπου ζωής επιβαρύνει την υγεία. Έτσι, οι ειδικοί τονίζουν ότι, όταν μιλάμε για μακροζωία, η διατροφή, ο ύπνος, οι κοινωνικές μας σχέσεις, τα επίπεδα άγχους και η σωματική μας δραστηριότητα παίζουν όλα μαζί πολύ σημαντικό ρόλο, τόσο μεμονωμένα όσο και σε συνδυασμό.

Γι’ αυτό, το να αποκτήσουμε υγιείς συνήθειες σήμερα είναι απαραίτητο για κάθε δεκαετία που έρχεται αύριο! Ο συνδυασμός πιο ήπιας και πιο έντονης γυμναστικής φαίνεται πως είναι το μυστικό για καλύτερη φυσική κατάσταση. Έτσι, αν ασκείσαι ήδη πολύ, σκέψου έναν ακόμη λόγο για να παραμείνεις σε εγρήγορση, ενώ αν δεν έχεις σχέση με τη γυμναστική, σκέψου τρόπους για να μπεις σιγά σιγά σε μια πιο ήπια δραστηριότητα καθημερινά που θα σου προσφέρει μεγάλη πιθανότητα μακροζωίας μακροπρόθεσμα!

Η καλύτερη «συνταγή» είναι πολύπλευρη

Όταν μπεις στη διαδικασία αυτή και δεις τις ενδορφίνες σου, δηλαδή τις ορμόνες της ευτυχίας, να παράγονται ασταμάτητα, τότε συνδύασε την προπόνησή σου και με άλλες υγιείς συνήθειες, όπως είναι οι αγκαλιές φίλων και αγαπημένων προσώπων, η κοινωνικοποίηση, η υγιεινή διατροφή, αλλά και η λήψη των κατάλληλων συμπληρωμάτων, για να καλύψεις τυχόν κενά στη διατροφή σου. Επίσης, ένα καλής ποιότητας προβιοτικό μπορεί να βοηθήσει στην υγεία του εντέρου, το οποίο οι ερευνητές θεωρούν ότι συνδέεται με τη μακροζωία και την ευαισθησία σε ασθένειες.

Έτσι, λίγα λεπτά γυμναστικής την ημέρα, μαζί με υγιείς καθημερινές και όχι μόνο συνήθειες, θα σε βοηθήσουν να έρθεις πιο κοντά σε έναν πιο μακρύ δρόμο προσδόκιμου ζωής, αλλά κυρίως να τον διαβείς υγιής σωματικά αλλά και ψυχικά.

Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ