Αξίζει να δειςΟι «πρωταθλήτριες» φαρμακευτικές στο α’ τρίμηνο του 2024

Οι «πρωταθλήτριες» φαρμακευτικές στο α’ τρίμηνο του 2024

- Advertisement -

Διατηρείται η δυναμική που επέδειξε η βιομηχανία βιοφαρμακευτικών προϊόντων το τέταρτο τρίμηνο του 2023, καθώς 18 από τις 25 κορυφαίες εταιρείες του κλάδου βλέπουν να αυξάνουν τα κέρδη τους ετησίως. Το πρώτο τρίμηνο του 2024 κινήθηκε στα ίδια επίπεδα με το τελευταίο τρίμηνο του περασμένου έτους, όταν 21 από τις 25 κορυφαίες εταιρείες του κλάδου σημείωσαν αύξηση πωλήσεων.

  • Γράφει ο Κοσμάς Ζακυνθινός

Διατηρείται η δυναμική που επέδειξε η βιομηχανία βιοφαρμακευτικών προϊόντων το τέταρτο τρίμηνο του 2023, καθώς 18 από τις 25 κορυφαίες εταιρείες του κλάδου βλέπουν να αυξάνουν τα κέρδη τους ετησίως. Το πρώτο τρίμηνο του 2024 κινήθηκε στα ίδια επίπεδα με το τελευταίο τρίμηνο του περασμένου έτους, όταν 21 από τις 25 κορυφαίες εταιρείες του κλάδου σημείωσαν αύξηση πωλήσεων.

ΔΩΡΕΑΝ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

Την ίδια στιγμή, 9 εταιρείες σημείωσαν διψήφια ανάπτυξη το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, η οποία ήταν μία μεγαλύτερη από την προηγούμενη περίοδο.

Για άλλη μια φορά, οι κυρίαρχοι «παίκτες» της χρονιάς ήταν οι φαρμακευτικές που ασχολούνται με τα προϊόντα GLP-1 κατά του διαβήτη και των φαρμάκων για την παχυσαρκία.

Σύμφωνα με τα στοιχεία, η Novo Nordisk «έχασε» την πρώτη θέση ακόμα και μετά την αύξηση των εσόδων της κατά 22%, με την Eli Lilly να καταλαμβάνει την πρωτιά χάρη στην τριμηνιαία ώθησή των εσόδων της κατά 28%.

Η Lilly μπορεί να διατηρήσεις την πρώτη θέση για το επόμενο διάστημα. Τον περασμένο μήνα, η GlobalData προέβλεψε ότι το φαρμακευτικό σκεύασμα Mounjaro της Lilly θα ξεπεράσει το Ozempic της Novo, αποτελώντας κορυφαία θεραπεία για τη ρύθμιση του σακχάρου στο αίμα, και φτάνοντας στις «εκπληκτικές» πωλήσεις των 34 δισεκατομμυρίων δολαρίων έως το 2029.

«Ο νέος διπλός μηχανισμός του Mounjaro όχι μόνο υπογραμμίζει την κλινική του αξία αλλά και τις δυνατότητές του να γίνει το φάρμακο με τις κορυφαίες πωλήσεις στην κατηγορία του», όπως δηλώνει η Ελένη Τόκαλη, αναλύτρια της αγοράς φαρμάκου στην GlobalData. «Ο προβλεπόμενος ρυθμός ανάπτυξης του Mounjaro σηματοδοτεί μια πιθανή αλλαγή στη δυναμική της αγοράς, προς όφελος της Eli Lilly».

Το πρώτο τρίμηνο, ενώ το Ozempic σημείωσε πωλήσεις 4,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων, με ρυθμό ανάπτυξης 35%. Το Mounjaro επέφερε 1,8 δισεκατομμύρια δολάρια, τριπλάσια από το πρώτο τρίμηνο του 2023.

Όσον αφορά τις επακόλουθες θεραπείες κατά της παχυσαρκίας των φαρμακευτικών, το Wegovy της Novo συγκέντρωσε 1,3 δισεκατομμύρια δολάρια, σημειώνοντας αύξηση 107%, ενώ το Zepbound της Lilly πραγματοποίησε πωλήσεις 517 εκατομμυρίων δολαρίων, στο πρώτο πλήρες τρίμηνο παρουσίας του στην αγορά.

Διψήφια κερδισμένοι

Επτά άλλες εταιρείες – συμπεριλαμβανομένων τριών από την Ιαπωνία – σημείωσαν διψήφια ανάπτυξη το πρώτο τρίμηνο, αν και υπάρχουν «αστερίσκοι» σε μερικές εξ’ αυτών.

Συγκεκριμένα, ενώ τα έσοδα για την Daiichi Sankyo αυξήθηκαν κατά 25%, μεγάλο μέρος της ώθησης μπορεί να αποδοθεί στην πώληση τριών ερευνητικών θεραπειών ADC στην Merck, έναντι 4,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Η Daiichi αναβάλλει τις πληρωμές και τις κρατά ως έσοδα. Πέρυσι ως αποτέλεσμα της συμφωνίας, η Daiichi αύξησε την πρόβλεψή της για τα έσοδα του 2024 κατά 100 δισεκατομμύρια γιεν Ιαπωνίας (662 εκατομμύρια δολάρια).

Μια άλλη ιαπωνική εταιρεία, η Astellas, σημείωσε αύξηση εσόδων 17% στο τρίμηνο, αν και μέρος του κέρδους μπορεί να αποδοθεί στη θεραπεία Izervay. Η Astellas απέκτησε το φάρμακο πέρυσι στο πλαίσιο της συμφωνίας συγχωνεύσεων και εξαγορών, ύψους 5,9 δισεκατομμυρίων δολαρίων με την Iveric Bio.

Οι πωλήσεις της Amgen αυξήθηκαν κατά 22% σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του 2023. Από τα 1,3 δισεκατομμύρια δολάρια της εταιρείας από έτος σε έτος, τα 914 εκατομμύρια δολάρια μπορούν να εξισωθούν με προϊόντα που αποκτήθηκαν με την εξαγορά της εταιρείας της Horizon Therapeutics.

Οι εταιρείες που πέτυχαν κυρίως διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης ήταν η AstraZeneca (17%), η Vertex (13%), η Takeda (10%) και η Novartis (10%). Η AZ και η Vertex έδειξαν επίσης τη δυναμική τους με διαδοχικές αυξήσεις εσόδων κατά 6% και 7%, αντίστοιχα.

Μονοψήφια κερδισμένοι

Αρκετοί κολοσσοί της βιοφαρμακευτικής βιομηχανίας είναι μεταξύ των εταιρειών που σημείωσαν μονοψήφια αύξηση εσόδων το πρώτο τρίμηνο του 2024, συμπεριλαμβανομένων των Merck (9%), GSK (6%), Bristol Myers Squibb (5%), Gilead (5%), Teva (4%), Sanofi (2%), Johnson & Johnson (2%) και AbbVie (1%).

Η άνοδος της Merck ήταν παράλληλη με τη συνεχιζόμενη ανάπτυξη του mega-blockbuster Keytruda, η οποία αυξήθηκε κατά 20%, φτάνοντας στα 6,9 δισεκατομμύρια δολάρια στο τρίμηνο. Εν τω μεταξύ, το εμβόλιο για τον HPV, το Gardasil αυξήθηκε κατά 14%, φτάνοντας στα 2,2 δισεκατομμύρια δολάρια. Μαζί, τα δύο προϊόντα αντιπροσώπευαν το 58% των εσόδων της εταιρείας ύψους 15,9 δισεκατομμυρίων δολαρίων για το τρίμηνο.

Η GSK και η J&J παρουσίασαν ανάπτυξη μετά από ένα χρόνο κατά τον οποίο διαχώρισαν τις μονάδες υγείας και καταναλωτικών προϊόντων.

Η άνοδος της Gilead κατά 5% επήλθε μετά την πτώση της κατά 4% το προηγούμενο τρίμηνο, λόγω της ώθησης κατά 18% στα ογκολογικά προϊόντα της και στην αύξηση κατά 9% στο χαρτοφυλάκιο ηπατικών ασθενειών.

Σε πτώση το 1ο τρίμηνο

Στις εταιρείες που είδαν πτώση σε επίπεδο πωλήσεων στο πρώτο τρίμηνο, είναι η Regeneron, η οποία είχε μείωση 1% παρά τη συνεχιζόμενη ανάπτυξη του Dupixent. Η πτώση για την βιοτεχνολογική εταιρεία οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην μείωση των πωλήσεων για τη θεραπεία παθήσεων των ματιών, Eylea.

Η Bayer, σημείωσε επίσης μείωση κατά 3% την συγκεκριμένη περίοδο, συνεχίζοντας την πτωτική τάση για την εταιρεία η οποία βρίσκεται σε μαζική αναδιάρθρωση, υπό τον διευθύνοντα σύμβουλο, Bill Anderson.

Με τις τριμηνιαίες πωλήσεις να μειώνονται κατά 19%, η Pfizer ήταν η μόνη εταιρεία στον κλάδο που σημείωσε διψήφια μείωση το πρώτο τρίμηνο. Η πτώση, φυσικά, οφείλεται στη μείωση της ζήτησης για τα προϊόντα κατά του COVID.

Δύο άλλες εταιρείες που είδαν μειώσεις πωλήσεων το τρίμηνο – η Roche κατά 6% και η Merck KGaA κατά 5% – επίσης κατέγραψαν απώλειες από τα προϊόντα κατά του COVID και τις συναφείς υπηρεσίες. Η πτώση της Roche ήρθε παρά τις εκτοξευόμενες πωλήσεις θεραπείας για ασθένειες των ματιών (Vabysmo), η οποία κέρδισε γρήγορα μερίδιο αγοράς από το Eylea.

Άλλες εταιρείες που είχαν μείωση εσόδων ήταν η Biogen, κατά 7%, και η Viatris με 2%. Η πτώση της Viatris αντανακλά μια συνολική τάση για την εταιρεία, η οποία έχει δει τα ετήσια έσοδα της να μειώνονται κάθε χρόνο από το 2021, όταν δημιουργήθηκε από τη συγχώνευση των εταιρειών γενόσημων Mylan και Upjohn.

Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ