- Γράφει ο Κοσμάς Ζακυνθινός
Με μια εφαρμογή του μέλλοντος για τους ασθενείς με διαβήτη, η Novo Nordisk καινοτομεί εισάγοντας στις υπηρεσίες της το πρώτο chatbot (ψηφιακό ρομπότ) που είναι διαθέσιμο 24/7 την εβδομάδα και ακούει στο όνομα… Σοφία!
Το chatbot Σοφία (Sophia), που είναι διαθέσιμο μέσα από τον ειδικά σχεδιασμένο ιστότοπο Cornerstones4Care. Η εφαρμογή, έχει τη μορφή μιας ψηφιακής γυναικείας φιγούρας.
Στη δεξιά πλευρά της σελίδας το κουμπί «Ask Sophia» με ένα κλικ ανοίγει το παράθυρο διαλόγου, προκειμένου να προσφερθεί η απαιτούμενη υποστήριξη προς τους ασθενείς.
Το chatbot, που οποίο ενεργοποιήθηκε τον περασμένο Απρίλιο και αξιοποιεί τα πλεονεκτήματα της Τεχνητής Νοημοσύνης, απαντά άμεσα στις ερωτήσεις των ασθενών.
Εάν δεν γνωρίζει την απάντηση δίνει πολλαπλές επιλογές αναζήτησης, μέσω προωθήσεων ή ανακατευθύνσεων.
Το chatbot της Novo Nordisk έχει και βελτιωτικό χαρακτήρα, καθώς εκπαιδεύεται μέσω της ανθρώπινης αλληλεπίδρασης. Βελτιώνει συνεχώς την αποτελεσματικότητα του, με την πάροδο του χρόνου.
Συνομιλίες και ερωτήσεις
Μέχρι στιγμής, η Σοφία έχει δεχθεί πάνω από 11.000 συνομιλίες και έχει ερωτηθεί περισσότερες από 27.000 φορές – όπως επισημαίνει η Amy West, επικεφαλής Μάρκετινγκ και Ψηφιακής Υγεία στη Novo Nordisk.
Η Novo Nordisk μέσω των ερωτήσεων που δέχεται η Sophia από τους ασθενείς, μπορεί να κατανοήσει περισσότερα πράγματα για τις συνήθειες και τις ανησυχίες τους.
Η Sophia «γεννήθηκε» μετά από παράπονα ασθενών για τη διαδικτυακή διαθεσιμότητα στην πληροφόρηση που παρείχε η ιστοσελίδα Cornerstones4Care.com. (από τις 11 το πρωί έως την 1 π.μ.).
«Οι άνθρωποι αναζητούν πληροφορίες όταν έχουν χρόνο. Ο διαθέσιμος χρόνος μπορεί να είναι αργά το βράδυ, όταν τα παιδιά βρίσκονται στο κρεβάτι ή όταν άνθρωποι δεν εργάζονται. Η συμβουλευτική ομάδα θα πρέπει να είναι διαθέσιμη για τους ασθενείς με διαβήτη», όπως τονίζει δήλωσε η Amy West.
Τεχνητή νοημοσύνη
Η Novo Nordisk δημιούργησε τη Sophia, αξιοποιώντας την τεχνολογία της Τεχνητής Νοημοσύνης και την τεχνολογία προσομοίωσης κειμένου – φωνής.
Ταυτόχρονα ανέπτυξε και χαρακτηριστικά της ενσυναίσθησης, προκειμένου να υπάρχει κατά το δυνατόν περισσότερο ρεαλιστική διασύνδεση, στα ατομικά χαρακτηριστικά του ασθενή με διαβήτη.
Ο διαδικτυακός τόπος Cornerstones4Care έκανε το ντεμπούτο του το 2011 ως μέσω υποστήριξης των ασθενών σε περιπτώσεις ανάγκης.
Με τη Sophia, η Novo Nordisk προωθεί την ανάπτυξη νέων τεχνολογιών και σε άλλους τομείς, προσφέροντας στους ασθενείς κάτι περισσότερο από φάρμακα.