- Γράφει ο Κοσμάς Ζακυνθινός
Νέο χαμηλό στον δείκτη εμπιστοσύνης των πολιτών στα συστήματα Υγείας καταγράφεται στην ετήσια έρευνα Trust Barometer που διενεργεί η Edelman’s. Ο κλάδος του φαρμάκου δέχθηκε τις μεγαλύτερες «πιέσεις» φέτος, εμφανίζοντας την πλέον αξιοσημείωτη πτώση στην πρόσφατη αξιολόγηση εμπιστοσύνης, που αναλύει διεξοδικά τις υποκατηγορίες του ευρύτερου τομέα Υγείας.
«Πλήγμα» καταγράφεται στις περισσότερες από τις 28 συνολικά εξεταζόμενες χώρες που συμμετείχαν στην έρευνα, με την εμπιστοσύνη των πολιτών να φτάνει στις 43 πλέον μονάδες, μετά την πρόσφατη πτώση των 9 μονάδων, σύμφωνα με την έρευνα. Καθοδική πορεία, με σοβαρότερες απώλειες, καταγράφεται και στην μεγαλύτερη φαρμακευτική αγορά παγκοσμίως, στις ΗΠΑ, μετά την «ελεύθερη» πτώση 23 συνολικά μονάδων. Η νέα ταξινόμηση (στις 45 μονάδες) κατατάσσει συνολικά την Αμερικανική αγορά σε νέα χαμηλότερα σημεία, κάτω από την Ρωσία και Νότια Αφρική.
Στα στοιχεία της Edelman εξετάζονται συνολικά 5 υποκατηγορίες γύρω από τον ευρύτερο χώρο της υγειονομικής περίθαλψης. Συγκεκριμένα: φαρμακευτικές, βιοτεχνολογικές επιχειρήσεις, προμηθευτές, νοσοκομεία και πάροχοι Υγείας, βρίσκονται στο μικροσπόπιο των καταναλωτών.
Ιστορικά χαμηλό
Η κατηγορία του «φαρμάκου» δέχθηκε ιστορικά τις μεγαλύτερες πιέσεις στις ΗΠΑ -μετά την πτώση 13 μονάδων, από 51% σε 38%- στις Η.Π.Α., στο διάστημα της 5ετίας που διενεργείται η σχετική έρευνα. Ανάλογη πορεία ακολούθησαν και όλες οι ανωτέρω κατηγορίες υγειονομικής περίθαλψης, με την αγορά βιοτεχνολογίας να καταλαμβάνει τη δεύτερη θέση όσον αφορά την απώλεια εμπιστοσύνης των πολιτών (πτώση 9 μονάδων). Νοσοκομεία και πάροχοι, εμφάνισαν συγκρατημένα πτωτική πορεία, με μείωση μόλις 1 μονάδας, παραμένοντας έτσι στους «αξιόπιστους» φορείς της υγειονομικής περίθαλψης με βαθμολογία 70 μονάδες.
Το υψηλό κόστος υγειονομικής περίθαλψης επηρεάζει αρνητικά την εικόνα των πολιτών για τη φαρμακοβιομηχανία, όπως τονίζει η έρευνα της Edelman, καθώς σε παγκόσμιο επίπεδο οι ερωτηθέντες δηλώνουν χαρακτηριστικά πως: Οι φαρμακευτικές επιχειρήσεις βάζουν μπροστά τα κέρδη απ’ ότι τους ασθενείς.
Αλλαγή πολιτικής…
«Επικοινωνήστε τις καινοτομίες και τις λύσεις που προσφέρει η φαρμακοβιομηχανία» όπως προτείνει η Susan Isenberg, επικεφαλής της Edelman. «Μιλήστε για τους τρόπους με τους οποίους η φαρμακευτική επιχείρηση προσεγγίζει τον ασθενή, αντί να εστιάζεται τα μηνύματά σας στο προϊόν ή τη θεραπεία», όπως τονίζει, συμβουλεύοντας τις φαρμακευτικές να αναπτύξουν μια ποικιλία από καναλιών επικοινωνίας, συμπεριλαμβανομένων των δικών τους ψηφιακών μέσων.