ΠΡΟΣΩΠΑΑΠΟΨΗΝοσηλευτές: Επαγγελματικά δυσαρεστημένοι από το ΕΣΥ - Έρευνα

Νοσηλευτές: Επαγγελματικά δυσαρεστημένοι από το ΕΣΥ – Έρευνα

- Advertisement -
  • Γράφει η Χριστίνα Χατζηπαλαμουτζή

Ουσιαστικός για τη λειτουργία της δημόσιας Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας είναι ο ρόλος της εργασιακής ικανοποίησης, όπως αποδεικνύει έρευνα που εξετάζει την ικανοποίηση των εργαζόμενων στο Εθνικό Σύστημα Υγείας (ΕΣΥ) σε σχέση με διάφορα ζητήματα της εργασίας τους και δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό Acta Biomedica.

Ουσιαστικός για τη λειτουργία της δημόσιας Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας είναι ο ρόλος της εργασιακής ικανοποίησης, όπως αποδεικνύει έρευνα που εξετάζει την ικανοποίηση των εργαζόμενων στο Εθνικό Σύστημα Υγείας (ΕΣΥ) σε σχέση με διάφορα ζητήματα της εργασίας τους και δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό Acta Biomedica.

ΔΩΡΕΑΝ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

Οι υγειονομικοί στην Ελλάδα, εμφανίζονται ιδιαίτερα δυσαρεστημένοι από τους μισθούς και την επαγγελματική τους ανέλιξη, όπως αποδεικνύει η έρευνα, με τους νοσηλευτές να δηλώνουν περισσότερο απογοητευμένοι.

Στην έρευνα ικανοποίησης των εργαζομένων στο ΕΣΥ συμμετείχαν επαγγελματίες υγείας από 32 κέντρα Πρωτοβάθμιας Υγείας. Τα 36 στοιχεία του ερωτηματολογίου εκφράζονται σε μια κλίμακα 6 βαθμών που χωρίζεται σε 9 πτυχές και αφορούν: αμοιβές, προαγωγή, επίβλεψη, πρόσθετες παροχές, ενδεχόμενες ανταμοιβές, διαδικασίες λειτουργίας, συνάδελφοι, φύση της εργασίας και επικοινωνία.

Συνολικά 1.007 επαγγελματίες ολοκλήρωσαν το ερωτηματολόγιο (ποσοστό ανταπόκρισης 83,92%), εκ των οποίων το 51,04% ήταν νοσηλευτές, το 27,61% γιατροί και το 21,35% λοιπό προσωπικό.

Η πλειονότητα των εργαζομένων ήταν γυναίκες (78,05%), κυρίως λόγω του μεγάλου αριθμού γυναικών νοσηλευτριών. Το 37,24% ανήκε στην ηλικιακή ομάδα 36 έως 45 ετών, το 32,27% ήταν ηλικίας από 26 έως 35 ετών και το 27,41% ήταν άνω των 56 ετών.

Βαθμολόγηση…

Οι εργαζόμενοι κλήθηκαν να απαντήσουν σε μια σειρά από ερωτήματα, βαθμολογώντας την ικανοποίησή τους σε κλίμακα που εκτείνεται από το 1 έως το 6 (1=λιγότερη ικανοποίηση, 6=υψηλότερη ικανοποίηση).

Η μέση συνολική βαθμολογία ικανοποίησης από την εργασία δείχνει αμφιθυμία (3,63 στα 6). Οι συμμετέχοντες δήλωναν δυσαρεστημένοι με τα επίπεδα των μισθών (2,38) και των προαγωγών (2,84), ενώ ήταν διφορούμενοι σχετικά με τις πρόσθετες παροχές (3.04), τις λειτουργικές διαδικασίες (3.23) και ενδεχόμενες ανταμοιβές (3.30).

Μέτρια ικανοποίηση αναφέρθηκε όσον αφορά τη φύση της εργασίας (4.53), την επίβλεψη (4.52), τους συναδέλφους (4.37) και την επικοινωνία (4.22). Οι συμμετέχοντες νοσηλευτές ανέφεραν με διαφορά τα χαμηλότερα επίπεδα ικανοποίησης σε όλες τις διαστάσεις εκτός από την επικοινωνία, σε σύγκριση με τις άλλες ομάδες.

Τη μελέτη υπογράφουν οι καθηγητές στο Τμήμα Οικονομικών της Υγείας του ΕΚΠΑ Δημήτρης Καραφέρης και Δημήτρης Νιάκας και ο καθηγητής στο πανεπιστήμιο Μακεδονίας Βασίλης Αλετράς.

 

Όταν οι οργανισμοί υγειονομικής περίθαλψης βρίσκουν προσωπικό που ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις της εργασίας τους και είναι ικανοποιημένοι με αυτό που τους προσφέρεται, τότε δημιουργείται μια win-win συνεργασία μεταξύ του οργανισμού και εργαζομένων, βελτιώνοντας την ποιότητα της περίθαλψης, όπως επισημαίνει η έρευνα.

Πολλοί ερευνητές υπογραμμίζουν ότι στα συστήματα Υγειονομικής Περίθαλψης που επιδιώκουν να ενισχύσουν την αντίληψη των ασθενών για την ποιότητα των υπηρεσιών, οι διευθυντές θα πρέπει να στοχεύσουν στην αύξηση της αποτελεσματικότητας και εργασιακής ικανοποίησης, μειώνοντας τις ενδεχόμενες «συγκρούσεις» και την ασάφεια των ρόλων που έχουν στον Οργανισμό.

Δυστυχώς, όλο και περισσότερες μελέτες έχουν αποδείξει το γεγονός ότι η επαγγελματική ικανοποίηση των επαγγελματιών υγείας δεν είναι υψηλή. Στην παρούσα μελέτη, διαπιστώθηκε ότι οι εργαζόμενοι του ΕΣΥ βρίσκονται κάπου στην μέση, δηλαδή δεν είναι ούτε ικανοποιημένοι, ούτε δυσαρεστημένοι.

Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ