• Γράφει ο Κοσμάς Ζακυνθινός

Γιατροί και νοσηλευτές επιδίδονται καθημερινά σε έναν σκληρό αγώνα στον εργασιακό τους χώρο, ενώ παράλληλα έχουν να αντιμετωπίσουν ακόμα και τις πλέον παράλογες απαιτήσεις πολλών ασθενών ημερησίως. Οι νοσηλευτές μπορεί να μην είναι γιατροί, αλλά η δουλειά τους δεν είναι λιγότερο σημαντική…

Οι γιατροί και νοσηλευτές κάνουν πολύ σκληρή και δύσκολη δουλειά ενώ παράλληλα έχουν να αντιμετωπίσουν ακόμα και τις παράλογες απαιτήσεις πολλών ασθενών ημερησίως. Οι νοσηλευτές μπορεί να μην είναι γιατροί, αλλά η δουλειά τους δεν είναι λιγότερο σημαντική.

ΔΩΡΕΑΝ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

Είναι αυτοί που έρχονται σε επαφή με τους ασθενείς, πολύ περισσότερο κι από τους γιατρούς. Τους φροντίζουν από την στιγμή που θα φτάσουν στο νοσοκομείο μέχρι την έξοδο τους από αυτό.

Πρέπει να είναι ευγενικοί προς τους ασθενείς και να κάνουν σωστά τη δουλειά τους. Αυτό όμως δεν σημαίνει πως δεν σκέφτονται και κάποια πράγματα που δεν μπορούν να πουν.

Οι νοσηλευτές αποκαλύπτουν στο Business Insider τα 10 πράγματα που θα έλεγαν στους ασθενείς, εάν μπορούσαν:

Οι σχέσεις με τους γιατρούς 

Oι νοσηλευτές – νοσηλεύτριες δεν συμπαθούν απαραίτητα τους γιατρούς με τους οποίους συνεργάζονται. Αν πουν στον ασθενή ότι μπορεί να ζητήσει μια δεύτερη γνώμη, καλό θα ήταν να μην το αγνοήσει. Συχνά, αρκετοί γιατροί μπορεί να μην κάνουν σωστά τη δουλειά τους ή να μην τα πηγαίνουν καλά με τους άλλους συνεργάτες τους.

Ωστόσο, το σίγουρο είναι πως οι ασθενείς βρίσκονται στο σκοτάδι για το εάν έχουν ή όχι κακό γιατρό. Έρευνα που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Milwaukee Journal Sentinel το 2018 διαπίστωσε ότι τουλάχιστον 500 γιατροί που έχουν πειραματιστεί ή είχαν αποκλειστεί από τα καθήκοντα τους λόγω ανάρμοστης συμπεριφοράς, σύμφωνα με στοιχεία βάσης δεδομένων που συλλέγει τις παραβάσεις των γιατρών.

Το νοσοκομείο δεν είναι ξενοδοχείο

Πολλές φορές, οι ασθενείς έχουν την αίσθηση ότι βρίσκονται σε ξενοδοχείο και όχι σε νοσοκομείο. Αποτέλεσμα είναι να γίνονται πολύ απαιτητικοί με το νοσηλευτικό προσωπικό. Υιοθετώντας ακόμα και ακραίες συμπεριφορές, σαν να είναι π.χ. υπηρέτες τους. Περιμένουν τις υπηρεσίες τους ή τους απασχολούν συχνά ακόμα και για ένα μαξιλάρι, ενώ οι νοσοκόμοι τρέχουν να κάνουν την δουλειά τους.

Προηγούνται τα σοβαρά περιστατικά

Πολλοί δεν καταλαβαίνουν ότι τα σοβαρά περιστατικά, που περιλαμβάνουν τραυματισμούς, προηγούνται. Προτεραιότητά τους δεν είναι πάντα τα κρυολογήματα και οι ιώσεις. Νοσηλεύτρια μιλώντας στο Business Insider δηλώνει χαρακτηριστικά πως «Δεν απορρίπτω τις ανάγκες των ασθενών, αλλά δεν είναι προτεραιότητα όλες. Προέχουν τα περιστατικά που θα μπορούσαν να έχουν πραγματικά δυσάρεστη εξέλιξη».

«Οι πονόλαιμοι δεν είναι προτεραιότητα για το νοσηλευτικό προσωπικό. Προηγείται το περιστατικό που έχει δεχθεί μαχαιριές και βρίσκεται σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης».

Οι νοσηλευτές έχουν αυστηρά χρονοδιαγράμματα 

Τα περιστατικά που προσέρχονται καθυστερημένα στα ραντεβού τους επηρεάζουν στην ουσία όλο τον προγραμματισμό του νοσηλευτικού προσωπικού. Συχνά, οι βάρδιες είναι επιφορτισμένες με μεγάλο όγκο δουλειάς. Πολλές φορές δεν προλαβαίνουν να κοιμηθούν ή ακόμα και να φάνε. Οπότε καλό θα ήταν να μην αργούν οι ασθενείς στα ραντεβού τους.

Οι ασθενείς να είναι πιο συνοπτικοί

Οι νοσηλευτές θα ήθελαν οι ασθενείς να είναι πιο συνοπτικοί στην μετάδοση του ιατρικού ιστορικού τους. Πολλές φορές, οι ασθενείς τείνουν πιάνουν την κουβέντα ή πλατειάζουν με διηγήσεις σε άσχετα πράγματα, που τους καθυστερούν από τη δουλειά τους.

«Χρειαζόμαστε συνοπτικά και με ταχύτητα τις πληροφορίες, ώστε να τις βγάλουμε στον φάκελο ασθενούς για την υπόλοιπη ιατρική ομάδα. Οι ασθενείς δυσκολεύονται να αναφέρουν συνοπτικά και με ακρίβεια το ιστορικό και τα φάρμακα τους».

Είναι και αυτοί άνθρωποι

Οι νοσηλευτές δεν είναι μηχανές. Μπορεί να έχουν και αυτοί κακές ημέρες, να είναι εξουθενωμένοι ή να μην είναι σε θέση να εξυπηρετήσουν ένα απαιτητικό πρόγραμμα επαρκώς. Δεν χρειάζεται οι ασθενείς να είναι πιεστικοί ή αγενείς και να έχουν περισσότερες απαιτήσεις, που ξεπερνούν τα καθήκοντά του προσωπικού.

Προσπάθησε να είσαι ευγενικός

Πολλοί νοσηλευτές αναφέρουν ότι εν ώρα εργασίας αντιμετωπίζει περιστασιακή λεκτική κατάχρηση από τους ασθενείς.

«Σας αντιμετωπίζουμε καλύτερα όταν είστε ευγενικοί», όπως δηλώνει μια νοσηλεύτρια που θέλησε να μείνει ανώνυμη.

Ξέρουν περισσότερα

Δεν υπάρχει τίποτα χειρότερο από τους ξερόλες ασθενείς. Πολλοί ψάχνουν στο Internet για ασθένειες, ενώ πιστεύουν ότι ξέρουν τα πάντα. Ωστόσο, οι νοσηλευτές έχουν πτυχίο και προϋπηρεσία, οπότε σίγουρα ξέρουν κάτι περισσότερο.

Όχι φωνές

Οι νοσηλευτές δεν μπορούν να ακούν συνέχεια κάποιον να τους φωνάζει. Γι’ αυτό υπάρχει το ειδικό κουμπάκι που τους καλεί.

Εμβολιασμός

Οι νοσηλευτές καλούν τους γονείς να εμβολιάζουν τα παιδιά τους. Η παραμονή ανθρώπων στο νοσοκομείο, που δεν έχουν εμβολιαστεί, μπορεί να είναι επικίνδυνη.

Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα