Με αφορμή την «Ευρωπαϊκή Ημέρα 112» το Χαμόγελο του Παιδιού συμβουλεύει γονείς και παιδιά σχετικά με την ορθή χρήση της γραμμής έκτακτης ανάγκης 112
Η 11η Φεβρουαρίου είναι η «Ευρωπαϊκή Ημέρα 112», ημέρα που έχει αφιερωθεί στην ευαισθητοποίηση σχετικά με τον ενιαίο ευρωπαϊκό αριθμό Έκτακτης Ανάγκης 112.
Το 112 δημιουργήθηκε για να λειτουργεί όλο το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα, με τρία ψηφία, ώστε κάθε παιδί, και ενήλικος, που βρίσκεται σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης ή καταστροφής, να καλέσει και να λάβει το ταχύτερο τις κατάλληλες πληροφορίες και τη φροντίδα που χρειάζεται. Ο χρόνος αποτελεί πάντα τον κρισιμότερο παράγοντα για την επιβίωση ενός ανθρώπου που βρίσκεται σε κίνδυνο.
Οι Γραμμές Υποστήριξης και Βοήθειας του Οργανισμού «Το Χαμόγελο του Παιδιού» με εξειδικευμένους Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς, Διερμηνείς κ.ά. βρίσκονται πάντα στη διάθεση όσων καλούν για να παρέχουν υποστήριξη και καθοδήγηση. Η «Εθνική Γραμμή για τα Παιδιά SOS 1056» και η «Ευρωπαϊκή Γραμμή για τα Εξαφανισμένα Παιδιά 116000», είναι μάλιστα διασυνδεδεμένες με τον Ευρωπαϊκό αριθμό έκτακτης ανάγκης 112. Με αυτόν τον τρόπο συνδέονται όσοι καλούν, ανάλογα με το περιστατικό έκτακτης ανάγκης που αναφέρουν, με την ανάλογη Αρχή -την Αστυνομία, το ΕΚΑΒ, τις Γραμμές Βοήθειας και Υποστήριξης του Οργανισμού (1056, 116000) κ.ά.
Οι εξειδικευμένοι επιστήμονες του Οργανισμού «Το Χαμόγελο του Παιδιού» συμβουλεύουν τα παιδιά για τον αριθμό 112:
- Χρησιμοποιείται σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης, όπως ατυχήματα, πυρκαγιές, κλοπές, υγειονομικά προβλήματα κ.ά. ή ακόμα και σε κατάσταση άμεσου κινδύνου.
- Είναι εκεί για να σας προστατεύσει και να σας βοηθήσει.
- Είναι σημαντικό να μη φοβάστε να ζητήσετε βοήθεια όταν τη χρειάζεστε. Μπορείτε να ζητήσετε βοήθεια από έναν ενήλικα που εμπιστεύεστε, όπως ένα γονέα, έναν δάσκαλο, έναν κοντινό συγγενή ή να καλέσετε στο 112 όπου θα απαντήσει κάποιος επαγγελματίας.
- Οι επαγγελματίες στο Κέντρο Επείγουσας Βοήθειας θα σας δώσουν οδηγίες για το τι να κάνετε. Είναι σημαντικό να παραμείνετε ήρεμοι και να τους ακολουθήσετε με προσοχή.
- Όταν καλείτε το 112, είναι σημαντικό να πείτε πού βρίσκεστε, τι συνέβη και ό, τι χρειάζεστε βοήθεια.
Εξίσου σημαντικό είναι οι γονείς να εκπαιδεύσουν τα παιδιά για τη σωστή χρήση του αριθμού έκτακτης ανάγκης 112. Μερικές συμβουλές που μπορούν να βοηθήσουν:
- Εξηγήστε τη σημασία του 112: Αρχίστε εξηγώντας στα παιδιά τη σημασία του αριθμού 112, ως αριθμού έκτακτης ανάγκης. Εξηγήστε τους ότι αυτός ο αριθμός χρησιμοποιείται για να ζητήσουν βοήθεια σε περιπτώσεις κινδύνου ή καταστάσεων έκτακτης ανάγκης.
- Εξηγήστε τους κίνδυνους: Κάντε συζήτηση με τα παιδιά σας για τις καταστάσεις που θα απαιτούσαν τη χρήση του 112 και τον τρόπο που μπορούν να αντιδράσουν σε αυτές τις καταστάσεις. Μιλήστε μαζί τους για τους διάφορους κινδύνους που μπορεί να αντιμετωπίσουν και γιατί είναι σημαντικό να γνωρίζουν πώς να ζητήσουν βοήθεια σε περίπτωση καταστάσεων έκτακτης ανάγκης.
- Εκπαιδεύστε τα παιδιά να περιγράφουν την κατάσταση: Εκπαιδεύστε τα παιδιά πώς να περιγράφουν με σαφήνεια την κατάσταση όταν καλούν στο 112. Αυτό περιλαμβάνει να αναφέρουν την τοποθεσία τους και το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν.
- Ενθαρρύνετε τα παιδιά να μη φοβούνται να ζητήσουν βοήθεια: Εκφράστε στα παιδιά ότι είναι σημαντικό να ζητήσουν βοήθεια όταν αντιμετωπίζουν μια κατάσταση έκτακτης ανάγκης και ότι δεν πρέπει να φοβούνται ή να ντρέπονται γι’ αυτό.
- Εξάσκηση μέσω ρόλων: Εξασκηθείτε μέσω παιχνιδιού με τα παιδιά σας, όπου θα προσομοιάζουν να καλούν στο 112 και να περιγράφουν μια κατάσταση έκτακτης ανάγκης. Αυτό μπορεί να τους δώσει αυτοπεποίθηση και να τους βοηθήσει να αντιμετωπίσουν την κατάσταση με περισσότερη σιγουριά.
Στοιχεία που πρέπει να αναφέρονται σε κάθε μήνυμα και επικοινωνία:
- Όνομα
- Αριθμό τηλεφώνου που καλούμε
- Τι έχει συμβεί; Ποια είναι η έκτακτη ανάγκη;
- Πού έχει συμβεί; Ποια είναι η θέση του συμβάντος;
- Υπάρχουν τραυματίες;
Ο Ευρωπαϊκός αριθμός έκτακτης ανάγκης 112:
Η κλήση είναι χωρίς χρέωση και μπορεί να γίνει από σταθερό ή κινητό τηλέφωνο -ακόμη και χωρίς κάρτα SIM- ενώ γίνεται και από δημόσιους τηλεφωνικούς θαλάμους χωρίς τηλεκάρτα.
Απαντούν αμέσως ειδικά εκπαιδευμένοι χειριστές σε τρεις γλώσσες στα ελληνικά, αγγλικά και γαλλικά
Λειτουργεί εντός της εμβέλειας οποιουδήποτε δικτύου κινητής τηλεφωνίας. Αν η περιοχή του συμβάντος δεν καλύπτεται από το δίκτυο κινητής τηλεφωνίας του ατόμου που καλεί, η κλήση προς το 112 πραγματοποιείται μέσω άλλων δικτύων κινητής τηλεφωνίας που καλύπτουν τη συγκεκριμένη περιοχή -λειτουργία υπηρεσίας εθνικής και διεθνούς περιαγωγής
Η κλήση στο 112 παρέχει τη δυνατότητα εντοπισμού της θέσης του ατόμου που καλεί
Εναλλακτικά, οι πολίτες μπορούν να ειδοποιήσουν το 112 με:
Γραπτό μήνυμα (SMS) ή MMS
Με φαξ στον αριθμό 11.112
Με email στο contact@112.gov.gr ή
Μέσω της Μέσω της εφαρμογής του gov.gr, η οποία είναι διαθέσιμη δωρεάν για κινητά τηλέφωνα με iOS και Android.
«Το Χαμόγελο του Παιδιού» είναι μέλος του Οργανισμού Ευρωπαϊκής Γραμμής Έκτακτης Ανάγκης (ΕΕΝΑ – European Emergency Number Association).
Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα