Για τις εκκρεμότητες του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης μίλησε ο αρμόδιος υπουργός, Κυριάκος Πιερρακάκης στο πλαίσιο του 7ου Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι «στο κομμάτι της υγείας η βελτίωση είναι μεγαλύτερη και γρηγορότερη και λόγω της πανδημίας και λόγω των αναγκών της εποχής όπως αυτές προέκυψαν».
Για τις εκκρεμότητες του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης μίλησε ο αρμόδιος υπουργός, Κυριάκος Πιερρακάκης στο πλαίσιο του 7ου Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι «στο κομμάτι της υγείας η βελτίωση είναι μεγαλύτερη και γρηγορότερη και λόγω της πανδημίας και λόγω των αναγκών της εποχής όπως αυτές προέκυψαν».
Όσον αφορά το ραντεβού με τον γιατρό έχουμε την εμπειρία του εμβολίου, την αξιοποιούμε και έχουμε δημιουργήσει ένα νέο σύστημα για ραντεβού στην πρωτοβάθμια υγεία. Θέλουμε να φτιάξουμε ένα αντίστοιχο σύστημα για τα ραντεβού στα νοσοκομεία, το οποίο θα είναι σύντομα έτοιμο και το κεντρικό εργαλείο και έργο είναι ατομικός ψηφιακός φάκελος υγείας. Να έχω το ιατρικό μου ιστορικό σε ένα σημείο. Ξεκινήσαμε να οικοδομούμε τον ιατρικό φάκελο, έχουμε την ηλεκτρονική συνταγογράφηση, τα παραπεμπτικά των εξετάσεων, ενώ θα προστεθούν μέσα σε λίγους μήνες και οι εξετάσεις που γίνονται στα διαγνωστικά κέντρα».
Ο υπουργός αναφέρθηκε και στο Εθνικό Πρόγραμμα Απλούστευσης Διαδικασιών «θα αναρτηθεί και σχετική πλατφόρμα που λέγεται ΜΙΤΟΣ, όπου θα αποτυπώνονται βήμα προς βήμα όλες οι διαδικασίες του ελληνικού Δημοσίου. «Καταγράφουμε αυτές τις διαδικασίες για να μπορέσουμε να πούμε πόσες από αυτές πρέπει να διορθωθούν. Γίνεται μια τεράστια προσπάθεια καταγραφής και στην καταγραφή αυτή βλέπουμε ένα σύμπαν περιττών διαδικασιών». Ο κ. Πιερρακάκης δεν παρέλειψε να επισημάνει ότι η διαδικασία των μεταβιβάσεων ακινήτων αναμένεται πολύ σύντομα να γίνει πιο απλή καθώς θα υπάρχει μια πλατφόρμα στους συμβολαιογράφους που θα μπορούν να τις διεκπεραιώνουν».
Επεσήμανε ότι ωστόσο το κομμάτι με τα ληξιαρχικά γεγονότα έχει ολοκληρωθεί (γέννηση, απώλεια ζωής, διαζύγιο, βάφτιση και ονοματοδοσία), όπως και ένα μεγάλο κομμάτι που αφορά στην εφορία.
Αναφέρθηκε στο gov.gr που είναι απλό στην χρήση του για τον πολίτης λέγοντας χαρακτηριστικά ότι το οποίο ξεκίνησε την λειτουργία του τον Μάρτιο του 2020 με 503 υπηρεσίες και έφτασε σήμερα να μετρά 1.377 «κάτι που σημαίνει ότι προστέθηκε πάνω από μια υπηρεσία την ημέρα συμπεριλαμβανομένου Σαββάτου και Κυριακής» και έκανε λόγο για τον μεγάλο αριθμό των ψηφιακών ηλεκτρονικών συναλλαγών που έφτασαν το 2021 τις 567 εκατομμύρια. «Προσπαθούμε αυτές τις υπηρεσίες να τις σχεδιάζουμε όσο πιο εύκολα γίνεται», ενώ υπογράμμισε ότι το υπουργείο θα εστιάσει ιδιαίτερα σε προγράμματα με στοχευμένες ψηφιακές δεξιότητες σε κάθε κομμάτι του πληθυσμού». Ο υπουργός τόνισε ότι ο σχεδιασμός των υπηρεσιών είναι κατά βάση πολιτοκεντρικός επεσήμανε μάλιστα ότι όλες αυτές οι αλλαγές «σφυρηλατούν μια μεγάλη αλλαγή κουλτούρας, αλλά η κουλτούρα αλλάζει όπως δημιουργείται μια χιονοστιβάδα, νιφάδα νιφάδα. Αυτή είναι και η φιλοσοφία του οικοδομήματος του gov.gr».
Μάλιστα, ο κ. Πιερρακάκης τόνισε ότι υπάρχουν περιπτώσεις που υπηρεσίες έχουν βελτιωθεί πολύ στο πώς εξυπηρετούν πολίτες μέσω της διαφάνειας των δεδομένων που δημοσιεύονται μέσα από συγκεκριμένες πλατφόρμες.
Ο κ. Πιερρακάκης μιλώντας για την επιτυχία του συστήματος εμβολιασμού σχολίασε ότι «χρειάστηκε να σχεδιαστεί ένα σύστημα μέσα σε λίγες εβδομάδες. Κι αν δει κανείς τον διεθνή Τύπο θα διαπιστώσει κανείς ότι υπηρχαν χώρες που το σύστημά τους απέτυχε. Για εμένα ήταν μεγάλο σοκ να βλέπω ότι το σύστημα λειτούργησε πολύ καλά στην χώρα μας και δεν λειτούργησε στην πολιτεία της Μασαχουσέτης όπου έχει πανεπιστήμια όπως το ΜΙΤ».
Ο υπουργός εξομολογήθηκε ότι το πιο δύσκολο βράδυ που πέρασε ήταν το βράδυ που ξεκίνησε να δουλεύει η πλατφόρμα του εμβολίου. «Ήταν μια δύσκολη βραδιά γιατί χρειαζόταν να κάνουμε βελτιώσεις, εκείνο το βράδυ δεν κοιμήθηκα καθόλου».
Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα