Η ατμοσφαιρική ρύπανση από τα οχήματα και τους θερμικούς σταθμούς παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, κατέγραψε μεγάλη πτώση στην Ευρώπη εξαιτίας του lockdown.
Συγκεκριμένα παρουσίασε πτώση 54% στο Παρίσι και περίπου 45% στη Μαδρίτη, το Μιλάνο και τη Ρώμη, κατά τη διάρκεια της καραντίνας λόγω κορωνοϊού, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Διαστήματος.
Από τις 13 Μαρτίου έως τις 13 Απριλίου του 2020, η συγκέντρωση NO2 μειώθηκε κατά 54% στη γαλλική πρωτεύουσα, 49% στη Ρώμη, 48% στη Μαδρίτη και 47% στο Μιλάνο, σύμφωνα με τον ΕΟΔ, που έκανε συγκρίσεις με τους μέσους όρους που καταγράφηκαν το διάστημα Μάρτιος-Απρίλιος του 2019. Τα δεδομένα αυτά έχουν περιθώριο λάθους 15%.
Αυτές οι μεγάλες μειώσεις «συμπίπτουν με τα αυστηρά μέτρα καραντίνας που τέθηκαν σε ισχύ σε ολόκληρη την Ευρώπη».
Αθήνα: Μειώθηκε η ατμοσφαιρική ρύπανση κατά 31%
Σημαντική μείωση καταγράφει η ατμοσφαιρική ρύπανση της ατμόσφαιρας της Αθήνας λόγω των μέτρων αντιμετώπισης του κορωνοϊού.
«Οι μετρούμενες τιμές συγκέντρωσης για τρεις βασικούς ρύπους έχουν επηρεαστεί σημαντικά το χρονικό διάστημα του 2020, που ελήφθησαν τα περιοριστικά μέτρα, λόγω του Covid 19, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα της προηγούμενης τριετίας», αναφέρει η διεύθυνση Κλιματικής Αλλαγής και Ποιότητας της Ατμόσφαιρας (ΚΑΠΑ), του ΥΠΕΝ.
Στους πίνακες 1, 2 και 3 που ακολουθούν γίνεται σύγκριση των μέσων τιμών συγκέντρωσης για τους ρύπους διοξείδιο του αζώτου (ΝΟ2). Όπως και αιωρούμενα σωματίδια (ΑΣ10 και ΑΣ2,5), για το χρονικό διάστημα 11 Μαρτίου έως και 30 Μαρτίου 2020, με το αντίστοιχο διάστημα της τριετίας 2017-2019.
ΕΔΠΑΡ: Ατμοσφαιρική ρύπανση
Για τη σύγκριση έχουν επιλεγεί οι σταθμοί κυκλοφορίας του Εθνικού Δικτύου Παρακολούθησης Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης (ΕΔΠΑΡ) Πατησίων και Αριστοτέλους καθώς και ο περιαστικός σταθμός Γεωπονική, που επηρεάζεται σημαντικά λιγότερο από την κυκλοφορία. Τα στοιχεία έχουν ληφθεί από τη βάση δεδομένων των μετρήσεων των σταθμών. Την ευθύνη λειτουργίας τους έχει το Τμήμα Ποιότητας Ατμόσφαιρας, της Δ/νσης ΚΑΠΑ, του ΥΠΕΝ.
Η σύγκριση γίνεται για τους ρύπους ΝΟ2 που είναι κατ΄ εξοχήν ρύπος που επηρεάζεται από την κυκλοφορία, ΑΣ10 και ΑΣ2,5. Η συμμετοχή της κυκλοφορίας στις συγκεντρώσεις ρύπανσης, είναι επίσης σημαντική.
Επισημαίνουμε ότι, επειδή φαινόμενα μεταφοράς σκόνης από απομακρυσμένες ξηρές περιοχές (Σαχάρα) συνεισφέρουν στις μετρούμενες συγκεντρώσεις των ΑΣ10. Η σύγκριση πραγματοποιείται και για τα ΑΣ2,5 που είναι κυρίως ανθρωπογενούς προέλευσης.
Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα