Ο Lung Cancer Europe (LuCE) σε συνεργασία με την FairLife Φροντίδα και Πρόληψη για τον καρκίνο του πνεύμονα και άλλους 26 οργανισμούς-μέλη, παρουσιάζει την καμπάνια ευαισθητοποίησης για το 2024 με τίτλο «Get Educated».
Η φετινή καμπάνια αποτελεί το τέταρτο μέρος της ετήσιας πρωτοβουλίας «Get Checked», με στόχο να αποδομήσει στερεότυπα και να ενισχύσει την ευαισθητοποίηση γύρω από τον καρκίνο του πνεύμονα.
Η καμπάνια ξεκίνησε τον μήνα Νοέμβριο, Μήνα Ευαισθητοποίησης για τον καρκίνο του πνεύμονα και συνεχίζεται σε όλες τις Ευρωπαϊκές χώρες που συμμετέχουν, με αναρτήσεις σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης, εκπαιδευτικά βίντεο και κάλεσμα για δράση, προκειμένου να ενισχυθεί η κατανόηση σχετικά με τη νόσο.
Φέτος, ο LuCE και οι οργανώσεις-μέλη του σε όλη την Ευρώπη επικεντρώνονται στην άρση του στίγματος που συνοδεύει τη νόσο, ενημερώνοντας το κοινό για τις πραγματικές προκλήσεις που βιώνουν οι ασθενείς. Η καμπάνια αυτή αναδεικνύει τα ποικίλα πρόσωπα του καρκίνου του πνεύμονα, τονίζοντας ότι η ασθένεια μπορεί να συμβεί σε όλους μας, υπογραμμίζοντας τη σημασία της έγκαιρης διάγνωσης.
Αμφισβητούμε τα στερεότυπα
Η καμπάνια «Get Educated» έρχεται να αποδομήσει τις λανθασμένες αντιλήψεις σχετικά με τον καρκίνο του πνεύμονα. Σε αντίθεση με τη διαδεδομένη άποψη, ο καρκίνος του πνεύμονα δεν περιορίζεται σε άτομα μεγαλύτερης ηλικίας ή σε όσους έχουν ιστορικό καπνίσματος.
Υπογραμμίζεται ότι η ασθένεια δεν κάνει διακρίσεις, καθώς όλοι όσοι έχουν πνεύμονες μπορούν να νοσήσουν. «Ο Μήνας Ευαισθητοποίησης για τον καρκίνο του πνεύμονα μας υπενθυμίζει ότι η νόσος δεν αφορά μόνο τους καπνιστές, καθώς σχεδόν 1 στις 5 διαγνώσεις αφορά άτομα που δεν έχουν καπνίσει ποτέ», όπως δηλώνει η Debra Montague, αντιπρόεδρος του Lung Cancer Europe.
«Είναι ζωτικής σημασίας να εξαλείψουμε το στίγμα που συνοδεύει την ασθένεια, διότι η έγκαιρη διάγνωση και η θεραπεία μπορούν να βελτιώσουν τις πιθανότητες όλων, ανεξαρτήτως ιστορικού καπνίσματος. Πρέπει να εντείνουμε τις προσπάθειες για ευαισθητοποίηση, να μάθουμε τα συμπτώματα και να ενθαρρύνουμε τον κόσμο να ζητήσει ιατρική βοήθεια χωρίς φόβο ή προκατάληψη», προσθέτει.
Βασικοί άξονες της καμπάνιας
- Αναθεώρηση στερεοτύπων: Αμφισβητούμε τις ξεπερασμένες αντιλήψεις για τον καρκίνο του πνεύμονα, με σκοπό να μειώσουμε το στίγμα που συνδέεται με την ασθένεια.
- Ο καρκίνος του πνεύμονα δεν κάνει διακρίσεις: Μπορεί να πλήξει ανθρώπους από κάθε δημογραφικό, πολιτισμικό, εθνοτικό και ηλικιακό φάσμα.
- Αποδόμηση διαδεδομένων μύθων: Καταρρίπτουμε την αντίληψη ότι ο καρκίνος του πνεύμονα αφορά κυρίως ηλικιωμένους άνδρες, τονίζοντας ότι όποιος έχει πνεύμονες, μπορεί να νοσήσει.
Γίνε μέρος της δράσης
Η καμπάνια «Get Educated» περιλαμβάνει εβδομαδιαίες αναρτήσεις με συγκεκριμένη θεματολογία, στις οποίες εμφανίζονται εικόνες και βίντεο από μέλη της κοινότητας του καρκίνου του πνεύμονα σε όλη την Ευρώπη. Οι αναρτήσεις προσεγγίζουν βασικά ερωτήματα, όπως: «Τι εικόνα έχεις για έναν άνθρωπο με καρκίνο του πνεύμονα;» και «Γνωρίζεις πώς γίνεται μια διάγνωση καρκίνου του πνεύμονα;».
Για περισσότερες πληροφορίες και ενημερωτικό υλικό, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επισκεφθούν τον ιστότοπο Get Checked, getchecked.eu, για να μάθουν περισσότερα για τους παράγοντες κινδύνου εμφάνισης καρκίνου του πνεύμονα, τα συμπτώματα και τα διαγνωστικά μονοπάτια.
Η ιστοσελίδα getchecked.eu είναι μια αξιόλογη πηγή ενημέρωσης διαθέσιμη στους Ευρωπαίους πολίτες σε 17 γλώσσες—Κροατικά, Δανέζικα, Ολλανδικά, Αγγλικά, Φινλανδικά, Γαλλικά, Γερμανικά, Ελληνικά, Ουγγρικά, Ιταλικά, Νορβηγικά, Πολωνέζικα, Πορτογαλικά, Ρουμανικά, Ισπανικά, Σουηδικά και Ουκρανικά.
Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα
Διαβάστε επίσης
Στην FairLife η τιμητική διάκριση «Οργάνωση της Χρονιάς 2024»
FairLife: Οι εμπειρίες ασθενών με καρκίνο του πνεύμονα στην Ελλάδα