Ροή ΕιδήσεωνOzempic: Πώς η «επέλαση» του μειώνει την κατανάλωση τροφίμων

Ozempic: Πώς η «επέλαση» του μειώνει την κατανάλωση τροφίμων

- Advertisement -

Αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες έχει επιφέρει η «επέλαση» του Ozempic, του Wegony και άλλων φαρμάκων που χρησιμοποιούνται για την απώλεια βάρους, με τον CEO της Walmart να παραδέχεται πως βλέπει τους πελάτες του αμερικανικού κολοσσού των σούπερ μάρκετ να αγοράζουν λιγότερα.

Αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες έχει επιφέρει η «επέλαση» του Ozempic, του Wegony και άλλων φαρμάκων που χρησιμοποιούνται για την απώλεια βάρους, με τον CEO της Walmart να παραδέχεται πως βλέπει τους πελάτες του αμερικανικού κολοσσού των σούπερ μάρκετ να αγοράζουν λιγότερα.

ΔΩΡΕΑΝ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

Μπροστά σε μια πιθανώς σεισμική αλλαγή βρίσκεται η παγκόσμια βιομηχανία των τροφίμων, λόγω της τεράστιας δημοτικότητας του Ozempic, του Wegony και των άλλων φαρμάκων που χρησιμοποιούνται για την απώλεια βάρους.

«Σίγουρα παρατηρούμε μια μικρή αλλαγή, μια μικρή μείωση στο συνολικό καλάθι», είπε ο Τζον Φέρνερ, εξηγώντας ότι όσοι παίρνουν το Ozempic αγοράζουν «λιγότερα τρόφιμα».

Ηδη, ο CEO της Walmart παραδέχθηκε πως βλέπει τους πελάτες του αμερικανικού κολοσσού των σούπερ μάρκετ να αγοράζουν λιγότερα. «Σίγουρα βλέπουμε μια μικρή αλλαγή σε σχέση με τον συνολικό πληθυσμό, βλέπουμε μια μικρή μείωση στο συνολικό καλάθι», είπε ο Τζον Φέρνερ, εξηγώντας ότι όσοι παίρνουν το Ozempic αγοράζουν «λιγότερα τρόφιμα, ελαφρώς λιγότερες θερμίδες».

Αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες

Η Walmart ερευνά τις αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες χρησιμοποιώντας ανώνυμα δεδομένα για τους πληθυσμούς των αγοραστών της. Ετσι, μπορεί να δει τις αλλαγές στο τι αγοράζουν όσοι παίρνουν το φάρμακο, αλλά και να συγκρίνει τις συνήθειες αυτές με τον υπόλοιπο πληθυσμό.

Το σίγουρο είναι ότι καθώς το Ozempic της Novo Nordisk και άλλα φάρμακα κατά του διαβήτη χρησιμοποιούνται από όλο και περισσότερους για την καταστολή της όρεξης και την απώλεια βάρους, οι διοικήσεις των εταιρειών τροφίμων βλέπουν μια τάση που θα επηρεάσει τις δραστηριότητές τους.

Ο Φέρνερ της Walmart παραδέχθηκε πως είναι πολύ νωρίς για να εξαχθούν ασφαλή συμπεράσματα, όμως η Morgan Stanley έχει προειδοποιήσει από το καλοκαίρι ότι η δημοτικότητα των φαρμάκων κατά της παχυσαρκίας θα μπορούσε να περιορίσει τη ζήτηση για φαγητά και να αναδιαμορφώσει το «οικοσύστημα των τροφίμων». Σύμφωνα με τον αμερικανικό επενδυτικό οίκο, όσοι παίρνουν τα φάρμακα αυτά θα καταναλώνουν περίπου 20% λιγότερες θερμίδες.

Σύμφωνα με τη Morgan Stanley, όσοι λαμβάνουν τέτοιου είδους φάρμακα θα καταναλώνουν περίπου 20% λιγότερες θερμίδες.

Πόσο μετρήσιμες, όμως, μπορεί να είναι οι επιπτώσεις σε μια βιομηχανία πολλών δισεκατομμυρίων; Τα στοιχεία δείχνουν ότι το 1,7% του συνολικού αμερικανικού πληθυσμού έπαιρνε ένα τέτοιο φάρμακο με συνταγή γιατρού το 2023. Πρόκειται για ποσοστό 40 φορές μεγαλύτερο σε σχέση με πριν από πέντε χρόνια.

Για την ώρα, οι εταιρείες τροφίμων αντιμετωπίζουν το Ozempic όπως τις κατά καιρούς μόδες στη διατροφή, σημειώνει το Bloomberg. Δηλαδή παρακολουθούν στενά τη συμπεριφορά των καταναλωτών και αναζητούν τρόπους να εκμεταλλευθούν τη νέα τάση. Όμως, σύμφωνα με κάποιους αναλυτές, ίσως να αναγκαστούν να πάρουν αυτή τη τάση περισσότερο στα σοβαρά από μια παροδική μόδα.

Το ρίσκο του Ozempic

Φάρμακα σαν το Ozempic «μπορούν, δυνητικά, να έχουν μεγαλύτερες επιπτώσεις στην κατανάλωση τροφίμων από ό,τι έχουμε δει έως σήμερα», σημειώνει η αναλύτρια της Bernstein, Αλέξια Χάουαρντ. Η αλλαγή δεν θα γίνει μέσα σε ένα βράδυ, αλλά θα έχει μεγάλη διάρκεια, επισημαίνει. Ο CEO της αμερικανικής εταιρείας συσκευασμένων τροφίμων Conagra, Σον Κόνολι, είπε σε αναλυτές ότι η εταιρεία είναι έτοιμη να προσαρμόσει τα προϊόντα της εάν διαπιστώσει ότι οι καταναλωτές τρώνε λιγότερο ή θέλουν διαφορετικά τρόφιμα. «Αν, για παράδειγμα, στραφούν σε μικρότερες μερίδες, τότε θα εξελίξουμε τις καινοτομίες και θα σχεδιάσουμε μικρότερες μερίδες», εξήγησε. «Εάν στραφούν σε διαφορετικά είδη θρεπτικών συστατικών, θα στραφούμε σε αυτά τα συστατικά. Εάν αλλάξουν το μέγεθος των συσκευασιών που προτιμούν, θα αλλάξουμε και αυτό».

Βέβαια, αυτό δεν είναι κάτι νέο για τη βιομηχανία. Οι μεγάλες εταιρείες τροφίμων εξελίσσουν διαρκώς τα προϊόντα τους, ανάλογα με τις καταναλωτικές τάσεις. Τελευταία, έχουν κάνει σοβαρές αλλαγές στην γκάμα τους, καθώς οι καταναλωτές στρέφονται σε πιο υγιεινή διατροφή.

Η PepsiCo και η Coca-Cola προσφέρουν τα προϊόντα τους σε μικρότερες συσκευασίες για όσους προσέχουν το μέγεθος της μερίδας (ή θέλουν να ξοδέψουν λιγότερα), ενώ οι εταιρείες αναψυκτικών εγκαταλείπουν τη λέξη «diet» για το «χωρίς ζάχαρη», με βάση τις προσταγές της εποχής.

Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ