Από την ογκολογία θα προέρχονται σχεδόν τα δύο τρίτα των εσόδων της φαρμακευτικής επιχείρησης Pfizer, έως το 2030, από νέες μοριακές οντότητες και νέες ενδείξεις σε υπάρχοντα προϊόντα, όπως επεσήμανε ο Διευθύνων Σύμβουλος της φαρμακευτικής, κ. Άλμπερτ Μπουρλά, Ph.D.
- Γράφει η Χριστίνα Χατζηπαλαμουτζή
Η φαρμακευτική στοχεύει σε τουλάχιστον 8 blockbυster φάρμακα για τον καρκίνο μέχρι το 2030, σύμφωνα με τον επικεφαλής του τμήματος Ογκολογίας της Pfizer, Chris Boshoff, Ph.D., στη διάρκεια εκδήλωσης των επενδυτών, αποκαλύπτοντας τις στρατηγικές προτεραιότητες της εταιρείας. Μέχρι τότε, η Pfizer ελπίζει να διπλασιάσει τον αριθμό των ασθενών που λαμβάνουν θεραπεία με καινοτόμα αντικαρκινικά φάρμακα, σε περίπου 2,3 εκατομμύρια το 2023.
Το νέο σχέδιο στρατηγικής προβλέπει επίσης ότι η Pfizer θα εστιάσει σε τέσσερις κύριους τύπους καρκίνου -του μαστού, του ουρογεννητικού συστήματος, του αίματος και του θώρακα – στους οποίους η εταιρεία διαθέτει ήδη εμπορικά προϊόντα.
«Σε αυτές τις περιοχές, ξεκινάμε παράλληλες δοκιμές προγενέστερης γραμμής, σε μεγαλύτερη πληθυσμιακή ομάδα, με στόχο να ενισχύσουμε τις νέες θεραπευτικές επιλογές και να μεταφέρουμε τα εγκεκριμένα φάρμακα σε νέες γραμμές θεραπείας», όπως τόνισε ο Chris Boshoff.
Νέα στρατηγική
Η Pfizer, μετά την απόκτηση της Seagen επικεντρώθηκε σε ένα νέο σχέδιο ανάπτυξης της Ογκολογίας καθώς οι πωλήσεις για το φάρμακο κατά του καρκίνου (Ibrance) μειώνονται, ενώ τα έσοδα από το Xtandi (σε συνεργασία με την Astellas) παραμένουν σταθερά. Και τα δύο φάρμακα αναμένεται να χάσουν την αποκλειστικότητα από την αγορά το 2027.
Η Pfizer αναμένει «να συνεχίσει τις ισχυρές πωλήσεις και την αύξηση κερδών από τον τομέα της Ογκολογίας, έως και το τέλος αυτής της δεκαετίας, όπως δήλωσε ο εμπορικός διευθυντής Ογκολογίας, κ. Suneet Varma. Μέχρι τότε, περίπου τα δύο τρίτα των εσόδων από την ογκολογία θα προέρχονται από νέες μοριακές οντότητες και νέες ενδείξεις στα υπάρχοντα προϊόντα, όπως πρόσθεσε.
Παρά τη δυναμική ανάπτυξη από τα νέα φάρμακα, η απώλεια του διπλώματος ευρεσιτεχνίας για το Ibrance θα είναι επίπονη για τη Pfizer, αναμένοντας ότι οι πωλήσεις του τμήματος Ογκολογίας θα μειωθούν κατά 10% περίπου έως το 2030.
Το 2023, οι πωλήσεις του τμήματος Ογκολογίας της Pfizer μειώθηκαν κατά 3% σε σταθερές συναλλαγματικές ισοτιμίες, φτάνοντας στα 11,6 δισεκατομμύρια δολάρια, παρά τη μικρή συνεισφορά των προϊόντων της Seagen τις τελευταίες ημέρες του 2023.
Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα