Πωλήσεις τουλάχιστον 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων προβλέπει η φαρμακευτική επιχείρηση Bayer για το 2024 από το φάρμακο Nubeqa κατά του καρκίνου του προστάτη, το οποίο έχει καθοριστικό ρόλο στις προοπτικές ανάπτυξης της φαρμακευτικής εταιρείας.
- Γράφει ο Κοσμάς Ζακυνθινός
Οι πωλήσεις του αναστολέα σηματοδότησης μέσω του υποδοχέα των ανδρογόνων Nubeqa σχεδόν διπλασιάστηκαν πέρυσι, φτάνοντας τα 869 εκατομμύρια ευρώ (948 εκατομμύρια δολάρια). Η αύξηση, για την οποία η Bayer ανέφερε ότι έκανε το Nubeqa το ταχύτερα αναπτυσσόμενο φάρμακο στην κατηγορία του στις ΗΠΑ, ενθάρρυνε την εταιρεία να προβλέψει ότι το προϊόν θα μπορούσε να αποφέρει πωλήσεις άνω του 1 δισεκατομμυρίου ευρώ το 2024.
Το Nubeqa βρίσκεται «σε καλό δρόμο για να φτάσει στο status blockbuster φέτος», όπως ανέφερε η Bayer, και οι επερχόμενες κλινικές δοκιμές θα μπορούσαν να υποστηρίξουν την περαιτέρω ανάπτυξη του.
Η Bayer παρουσίασε τα αποτελέσματα της μελέτης ARANOTE, η οποία έχει προγραμματιστεί να παρουσιάσει περισσότερα αποτελέσματα φέτος, ως την επόμενη σημαντική ανάγνωση δεδομένων για το σκεύασμα Nubeqa.
Η ελεγχόμενη με εικονικό φάρμακο δοκιμή Φάσης ΙΙΙ αξιολογεί το αποτέλεσμα της προσθήκης του Nubeqa στην τυπική θεραπεία στέρησης ανδρογόνων, σε άτομα με καρκίνο του προστάτη, ευαίσθητο στη μεταστατική ορμόνη. Η Bayer επέλεξε την επιβίωση χωρίς εξέλιξη ως κύριο τελικό σημείο της.
Επέκταση ετικέτας
Πέρα από την μελέτη ARANOTE, η Bayer βλέπει την κυκλοφορία περαιτέρω δοκιμαστικών δεδομένων από τις μελέτες ARASTEP και DASL-HiCAP, που πιθανόν θα αποτελέσουν και ευκαιρία επέκτασης της ετικέτας για το Nubeqa. Τα αποτελέσματα θα μπορούσαν να υποστηρίξουν τη χρήση του Nubeqa σε προηγούμενες γραμμές θεραπείας, αυξάνοντας τον αριθμό των ασθενών που είναι κατάλληλοι για θεραπεία.
Το 2022, η Bayer προσδιόρισε τις εγκρίσεις για το Nubeqa σε πρόσθετες ενδείξεις ως ορόσημα που θα μπορούσαν να της επιτρέψουν να αυξήσει τις πωλήσεις της στα 3 δισεκατομμύρια δολάρια. Η εταιρεία προέβλεψε ότι τέτοιες πωλήσεις μπορεί να είναι δυνατές μεταξύ 2027 και 2029, εάν τα δεδομένα υποστηρίζουν την επέκταση χρήσης της ετικέτας του Nubeqa. Η εξασφάλιση επεκτάσεων ετικετών θα μπορούσε να οδηγήσουν τις πωλήσεις του Nubeqa να κορυφωθούν στο διάστημα 2030 έως 2034, όταν το προϊόν πρόκειται να αρχίσει να χάνει την προστασία ευρεσιτεχνίας.
Το χρονοδιάγραμμα υποδηλώνει ότι η ανάπτυξη του Nubeqa θα μπορούσε να βοηθήσει την Bayer να μετριάσει τον αντίκτυπο απώλειας της αποκλειστικότητας για το Xarelto (rivaroxaban), το αντιπηκτικό φάρμακο που απέφερε έσοδα 4,1 δισεκατομμυρίων ευρώ πέρυσι.
Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα