- Γράφει ο Κοσμάς Ζακυνθινός
Τους «πρωταγωνιστές» της παγκόσμιας φαρμακευτικής βιομηχανίας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (social media) αναδεικνύει νέα έρευνα της Worldcom Public Relations, επισημαίνοντας ωστόσο ότι ο κλάδος δεν επωφελείται επαρκώς από τα προνόμια που προσφέρει η ψηφιακή δικτύωση
Στους κορυφαίους χρήστες του top-5 των social media περιλαμβάνονται οι φαρμακευτικές επιχειρήσεις Bayer, Pfizer, Boehringer Ingelheim, Novartis και η AstraZeneca.
Η μελέτη αξιολόγησε της ιστοσελίδες αλλά και μια σειρά από ψηφιακές πλατφόρμες που χρησιμοποιούν οι φαρμακευτικές επιχειρήσεις, όπως το Facebook, το Flickr, το Instagram, το LinkedIn, το Pinterest, το Tumblr, το Twitter και το YouTube.
Συνολικά, η Bayer βρίσκεται στην πρώτη θέση κατάταξης, με έντονη παρουσία στα social media, όόπωςτο Facebook και Twitter. Η φαρμακευτική επιχείρηση Novartis αναπτύσσει σημαντική παρουσία στο LinkedIn. Ενώ η Pfizer κατέλαβε την πρώτη θέση στην πλατφόρμα δικτύωσης YouTube.
Στο σύνολο τους, οι προσπάθειες των φαρμακευτικών στα ψηφιακά μέσα βαθμολογούνται ως «καλές» σε όλους τους τομείς, όπως δηλώνει ο κ. Serge Beckers, πρόεδρος του τμήματος υγείας της Worldcom.
Το LinkedIn χρησιμοποιείται από τις περισσότερες φαρμακευτικές εταιρείες για αναπαραγωγή ειδήσεων. Ενώ το Facebook αποτελεί μέσω για «προώθηση περιεχομένου με στόχευση». Ωστόσο, όλες οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην κατηγορία του φαρμάκου θα μπορούσαν να έχουν καλύτερα αποτελέσματα, όπως τόνισε ο κ. Serge Beckers.
Ανάπτυξη του YouTube
«Αποτελεί ιδιαίτερη έκπληξη ότι οι περισσότερες φαρμακευτικές δεν αξιοποιούν επαρκώς τις δυνατότητες του YouTube», όπως τονίζει.
«Σήμερα, οι προβολές βίντεο έχουν γίνει πολύ πιο σημαντικές από ό,τι ήταν δύο χρόνια πριν… Η συμβουλή μου είναι να μετακινηθεί το ενδιαφέρον των social media από το Facebook ή το LinkedIn στο YouTube. Ως μηχανή αναζήτησης, το YouTube γίνεται ολοένα και πιο σημαντικό. Είναι βασικό εργαλείο της Google. Όσοι επιθυμούν να προβληθούν στην κατηγορία φάρμακο θα πρέπει να βρίσκονται στο YouTube» υπογραμμίζει ο κ. Serge Beckers.
Ταυτόχρονα, στην έρευνα επισημαίνεται και η ανάγκη για χρήση των τοπικών γλωσσών που έχουν παρουσία οι φαρμακευτικές εταιρείες. Η μετάφραση υπαρχόντων εταιρικών μηνυμάτων, καμπανιών και δημοσιεύσεων για κάθε χώρα ή περιοχή μπορεί να κάνει μεγάλη διαφορά, όπως τονίζει ο κ. Beckers.
Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα