- Γράφει η Έλενα Μπρέγιαννη
Ζούμε στην εποχή της τεχνολογίας και κάποια νοσοκομεία εφαρμόζουν όλα τα σύγχρονα συστήματα που έχουν στη διάθεσή τους για να βελτιώνουν τις υπηρεσίες τους προς τους ασθενείς.
Ένα απ’ αυτά είναι το Βενιζέλειο νοσοκομείο στην Κρήτη, όπου μέσω του συστήματος «Πανάκεια» έγινε μια επιτυχημένη προσπάθεια να ενταχθούν και οι ιατρονοσηλευτικές ροές μιας κλινικής, κάτω από μια ενιαία πληροφοριακή ομπρέλα, στοχεύοντας στην αμεσότερη πληροφόρηση, στην ελαχιστοποίηση των λαθών και στη διαφάνεια των διαδικασιών.
Φάκελος ασθενούς
Το προσωπικό εκπαιδεύτηκε να εφαρμόζει το σύστημα «Πανάκεια» και σήμερα η σύγχρονη τεχνολογία έχει μπει για τα καλά στο νοσοκομείο.
Έτσι οι γιατροί, με το τάμπλετ στα χέρια και μ’ ένα «κλικ» έχουν μπροστά τους όλο τον φάκελο του ασθενούς αλλά και το ιστορικό του.
Πότε έκανε εισαγωγή, τι έδειξαν οι εξετάσεις του, ποια είναι η λογοδοσία των νοσηλευτών, τι ιατροφαρμακευτική αγωγή ακολουθεί, ποιες είναι οι οδηγίες που έχουν δώσει οι γιατροί.
Ο αναπλ. διοικητής του Βενιζελείου Γιώργος Μοσχοβάκης, μιλώντας στην «Πατρίς», επεσήμανε ότι πρόκειται για ένα σύστημα ιατρονοσηλευτικών ροών με το οποίο είναι εξοικειωμένοι οι περισσότεροι γιατροί.
Ταχύτητα και οργάνωση
Σύμφωνα με τον κ. Μοσχοβάκη, στην καθημερινή του λειτουργία ένα νοσοκομείο διαχειρίζεται μεγάλο πλήθος πληροφοριών, χωρίς τις οποίες δεν θα μπορούσε να ολοκληρώσει τις θεμελιώδεις δραστηριότητές του.
Οι Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών, προσφέρουν γρήγορη και πιστοποιημένη ανταλλαγή δεδομένων, απαντούν στην ανάγκη βελτίωσης του τρόπου λειτουργίας και των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας μιας Μονάδας Υγείας.
Να σημειωθεί ότι, στο Βενιζέλειο Νοσοκομείο λειτουργεί Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Υγείας (ΟΠΣΥ), μέσω του οποίου καλύπτονται οι περισσότερες ανάγκες για το διοικητικο-οικονομικό σύστημα, το εργαστηριακό και μέρος του ιατρονοσηλευτικού.
Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα