Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η εκδήλωση της Bayer για τους συντάκτες υγείας, που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Συνεδρίου Ακτινολογίας (ECR 2025). Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, ομάδα ειδικών συζήτησε τη σημασία της ενεργού συμμετοχής των ασθενών στη διαδικασία λήψης αποφάσεων, σε συνεργασία με τους θεράποντες ιατρούς, για την υποστήριξη της έγκαιρης και ακριβούς διάγνωσης.
Ένας τομέας με ιδιαιτερότητα και μεγάλη δυνατότητα βελτίωσης είναι ο καρκίνος του μαστού. Η έγκαιρη διάγνωση μπορεί να επηρεάσει θετικά την πορεία του ασθενούς, σώζοντας ζωές. Η μαστογραφία αποτελεί εξέταση πρώτης γραμμής για τη διάγνωση του καρκίνου του μαστού. Ωστόσο, σε ορισμένες περιπτώσεις, μπορεί να μην είναι αρκετή. «Η υψηλή πυκνότητα των μαστών είναι ένας σημαντικός παράγοντας κινδύνου για καρκίνο, ενώ μειώνει και την ευαισθησία της μαστογραφίας στον προληπτικό έλεγχο, καθώς οι βλάβες ενδέχεται να μην εντοπιστούν.
Για την καλύτερη αντιμετώπιση, είναι απαραίτητο να ενημερώσουμε και να κινητοποιήσουμε τις γυναίκες που βρίσκονται σε υψηλό κίνδυνο, σχετικά με τις συμπληρωματικές επιλογές προσυμπτωματικού ελέγχου, όπως είναι η μαγνητική τομογραφία μαστού και η μαστογραφία με χρήση σκιαγραφικών, που επιτρέπουν την απεικόνιση πιθανών βλαβών, οι οποίες διαφορετικά δε θα ήταν δυνατό να εντοπιστούν», εξήγησε ο Δρ Peter Seidensticker, Global Head of Medical Affairs, Bayer Radiology.
Μαγνητική τομογραφία
Και η Ευρωπαϊκή Εταιρεία Απεικόνισης Μαστού (EUSOBI) συνιστά τη μαγνητική τομογραφία μαστού (MRI) ως πρόσθετο έλεγχο σε αυτές τις γυναίκες.[5] Η συγκεκριμένη σύσταση υποστηρίζεται και από τα ευρήματα της μελέτης DENSE, μιας πολυκεντρικής, τυχαιοποιημένης, συγκριτικής μελέτης, που υποστηρίζεται από την Bayer, η οποία καταδεικνύει τα οφέλη του συμπληρωματικού ελέγχου με μαγνητική τομογραφία, έναντι του προσυμπτωματικού ελέγχου μόνο με μαστογραφία. Επιπλέον, η Bayer υποστηρίζει τη μελέτη DENSE-2, που βρίσκεται ακόμα σε εξέλιξη, η οποία αξιολογεί την αποτελεσματικότητα συγκεκριμένων επιλογών συμπληρωματικού ελέγχου για γυναίκες με εξαιρετικά πυκνό μαστό.
Πέρα από την προώθηση της έρευνας σε αυτόν τον τομέα, η Bayer αναπτύσσει και εκπαιδευτικές πρωτοβουλίες για επαγγελματίες υγείας και ασθενείς, με στόχο την ενίσχυση της γνώσης και της ευαισθητοποίησης σχετικά με τον καρκίνο του μαστού. Μια από τις πρωτοβουλίες είναι η ιστοσελίδα Let’s Talk about it, η οποία είναι διαθέσιμη και στην Ελληνική γλώσσα, στον σύνδεσμο https://pharma.bayer.gr/letstalkaboutit.
Η Εμπειρία της Ασθενούς
Η σημασία της εκπαίδευσης των ασθενών υπογραμμίστηκε από την ομιλήτρια κ. Caroline Justich, Πρόεδρο του Patient Advisory Group της Ευρωπαϊκής Εταιρείας Ακτινολογίας (ESR PAG). Η ίδια είχε μια προσωπική εμπειρία με τον καρκίνο του μαστού, όταν διαγνώστηκε σε ηλικία 39 ετών. Γνωρίζοντας τις ιδιαίτερες ανάγκες των γυναικών, των καρκινοπαθών και των ακτινολόγων, δημιούργησε τον ιστότοπο “Be accepted”, ένα ολοκληρωμένο φόρουμ πληροφόρησης με στόχο την ενδυνάμωση και τη βελτίωση της ζωής όλων όσων έχουν επηρεαστεί από τον καρκίνο.
«Ξέρω από πρώτο χέρι το σοκ της διάγνωσης και όλη τη δύσκολη πορεία που ακολουθεί. Είτε πρόκειται για τον προσυμπτωματικό έλεγχο, την διάγνωση ή την παρακολούθηση του καρκίνου, το πιο ισχυρό όπλο που έχουμε είναι η γνώση», τόνισε η ίδια στην παρουσίασή της.
Ο καθηγητής κ. Michael Fuchsjäger, Πρόεδρος της EUSOBI, και Καθηγητής Ακτινολογίας και Πρόεδρος του Τμήματος Ακτινολογίας στο Ιατρικό Πανεπιστήμιο του Γκρατς της Αυστρίας, συμπλήρωσε: «Ως ακτινολόγοι, είμαστε το σημείο εισόδου στη φροντίδα υγείας και ένας οδηγός για τη θεραπεία και ενδεχομένως ακόμη και την αποκατάσταση του ασθενούς. Οι πρακτικές μας έχουν προσαρμοστεί για να αυξήσουν την αλληλεπίδραση με τους ασθενείς, είτε διά ζώσης είτε μέσω των ψηφιακών αναφορών μας. Η ικανοποίηση αυτής της αυξανόμενης ανάγκης θα βελτιώσει τη ζωή των ασθενών και των ακτινολόγων και θα προσθέσει σημαντική αξία στις υπηρεσίες που παρέχουμε».

Η Δρ. Silvia Pérez Rodrigo, Επικεφαλής του Τμήματος Απεικόνισης Μαστού στο Κέντρο Καρκίνου MD Anderson στη Μαδρίτη, μοιράστηκε τις γνώσεις της σχετικά με τις δυνατότητες της τεχνητής νοημοσύνης στον τομέα της απεικόνισης μαστού. Η χρήση λύσεων λογισμικού που υποστηρίζονται από Τεχνητή Νοημοσύνη στην απεικόνιση μαστού θα μπορούσε να βοηθήσει τους ακτινολόγους στην ανάλυση ιατρικών εικόνων ή να βοηθήσει στις διαδικασίες διαγνωστικού και προληπτικού ελέγχου.
Ένα παράδειγμα εφαρμογής θα ήταν οι μαστογραφίες που διεξάγονται κατά τη διάρκεια των τακτικών ετήσιων ή διετών ελέγχων. Η Τεχνητή Νοημοσύνη χρησιμοποιείται επίσης σε διαγνωστικές εξετάσεις, όπως η υπερηχογραφία. «Στην δικό μας κέντρο, χρησιμοποιούμε λογισμικό το οποίο, δίνοντας τις 2 λήψεις από την μαστογραφία, με την χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης, μας υποδεικνύει σημεία ενδιαφέροντος, ύποπτα για κακοήθεια. Επιπλέον, το λογισμικό έχει την δυνατότητα, μέσω της ανάλυσης ευρημάτων πολλών αντίστοιχων εξετάσεων να υπολογίσει κατά προσέγγιση τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του μαστού αυτού του ασθενούς τα επόμενα πέντε χρόνια».
Την εκδήλωση έκλεισε ο κ. Nelson Ambrogio, Πρόεδρος του Τμήματος Ακτινολογίας της Bayer, ο οποίος ανέφερε: «Η Bayer έχει δεσμευτεί να προσφέρει την επόμενη γενιά καινοτόμων λύσεων στην ιατρική απεικόνιση και να συμπεριλάβει την οπτική του ασθενούς σε κάθε βήμα. Ας συνεργαστούμε για να ενισχύσουμε την ακτινολογία και να βελτιώσουμε την υγεία των ανθρώπων. Μαζί, μπορούμε να επιτύχουμε καλύτερα αποτελέσματα , προάγοντας την επιστήμη και ενδυναμώνοντας τους ασθενείς – γιατί όλοι και όλες αξίζουν σαφείς απαντήσεις για την υγεία τους».
Σχετικά με το τμήμα Ακτινολογίας στην Bayer
Ως μια εταιρεία που ανταποκρίνεται στις δύο πιο βασικές ανάγκες της ανθρωπότητας – την υγεία και τη διατροφή – η Bayer, με μια ιστορία που ξεπερνά τα 100 χρόνια στην ακτινολογία, δεσμεύεται να παρέχει αριστεία σε όλα τα επίπεδα, από καινοτόμα προϊόντα έως υπηρεσίες υψηλής ποιότητας με στόχο την αποτελεσματική και βέλτιστη φροντίδα των ασθενών.
Η Bayer προσφέρει ένα ολοκληρωμένο και κορυφαίο χαρτοφυλάκιο μέσων σκιαγραφικής αντίθεσης για την Αξονική Τομογραφία (CT), την Αγγειογραφία, την Στεφανογραφία, τη Μαστογραφία και τη Μαγνητική Τομογραφία (MRI), μαζί με συσκευές για την ακριβή χορήγησή τους, καθώς και λύσεις πληροφορικής που βασίζονται στην τεχνητή νοημοσύνη. Τα προϊόντα ακτινολογίας της Bayer απέφεραν πωλήσεις που ξεπέρασαν τα 2 δισεκατομμύρια ευρώ το 2024. Η Bayer είναι ιδιαίτερα επικεντρωμένη στην έρευνα και την ανάπτυξη, με στόχο την δημιουργία καινοτόμων λύσεων στην ιατρικη απεικόνιση, μέσω της αξιοποίησης της τεχνητής νοημοσύνης και την προώθηση της καινοτομίας.
Σχετικά με την Bayer
Η Bayer είναι ένας παγκόσμιος οργανισμός που δραστηριοποιείται στον χώρο των Βιοεπιστημών και συγκεκριμένα στους τομείς της Υγείας και της Γεωργίας. Πιστή στην αποστολή της για «Υγεία και Τροφή για Όλους», η εταιρεία αναπτύσσει και διαθέτει προϊόντα και υπηρεσίες, σχεδιασμένα με γνώμονα το όφελος των ανθρώπων και του πλανήτη και στόχο να βοηθήσουν στις προσπάθειες της ανθρωπότητας να αντιμετωπίσει σημαντικές προκλήσεις, όπως ο συνεχώς αυξανόμενος και γηράσκων πληθυσμός.
Η Bayer, επίσης, είναι προσηλωμένη στη βιώσιμη ανάπτυξη και τη δημιουργία θετικού αντίκτυπου μέσα από όλες τις δραστηριότητες της. Ταυτόχρονα, ο Όμιλος στοχεύει στη δημιουργία αξίας μέσω της καινοτομίας, της ανάπτυξης και της υψηλής απόδοσης. Η Bayer αποτελεί σύμβολο της εμπιστοσύνης, της αξιοπιστίας και της υψηλής ποιότητας, σε όλο τον κόσμο. Κατά το οικονομικό έτος 2024, ο Όμιλος απασχολούσε περίπου 93.000 άτομα και είχε πωλήσεις της τάξεως των 46,6 δις ευρώ. Οι επενδύσεις σε Έρευνα και Ανάπτυξη προ ειδικών στοιχείων ανήλθαν σε 6,2 δις.
Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα
Διαβάστε επίσης
Bayer: Επιβεβαιώνει την δέσμευση στον τομέα της Καρδιολογίας
Η Bayer συμβάλλει σε μια ακόμη επιτυχία του Innovation Greece