- Συνέντευξη: Κοσμάς Ζακυνθινός
«Ένας οργανισμός όπως είναι η Siemens Healthineers είναι σε θέση να δημιουργεί ευκαιρίες για τους εργαζομένους της αρκεί να αισθάνονται και οι ίδιοι έτοιμοι να ανταποκριθούν σε νέες προκλήσεις» τονίζει η Διευθύντρια Ανθρώπινου Δυναμικού, Κωνσταντίνα Σαββοπούλου μιλώντας στο healthpharma.gr με αφορμή τη διάκριση που απέσπασε η Siemens Healthineers στη φετινή αξιολόγηση του Great Place to Work 2021.
• Κυρία Σαββοπούλου, με την έλευση του κορωνοϊού ζήσαμε μια περίοδο έντονης αβεβαιότητας που άλλαξε καθοριστικά το μοντέλο εργασίας που γνωρίζαμε έως σήμερα. Τι σημαίνουν αυτές οι αλλαγές για τη Siemens Healthineers και ποιες εκτιμάτε ότι θα παραμείνουν και την «επόμενη ημέρα» μετά την πανδημία;
Αδιαμφισβήτητα η έλευση του κορωνοϊού δημιούργησε μια έντονη αβεβαιότητα στην εργασία αλλά και αλλαγές αναφορικά με τον τρόπο και τον τόπο παροχής της εργασίας μας. Η Siemens Healthineers στην Ελλάδα λειτουργούσε ήδη με τρόπο ευέλικτο πριν την έλευση της πανδημίας, παρέχοντας σε όλους τους εργαζομένους laptops & smartphones ενώ είχαμε σχετική πολιτική όπου δινόταν η δυνατότητα στον εργαζόμενο -εφόσον η θέση εργασίας το επέτρεπε- απομακρυσμένης απασχόλησης μια ημέρα την εβδομάδα.
Η εφαρμογή της τηλεργασίας -από την έναρξη κιόλας της πανδημίας- στην πλειοψηφία των εργαζομένων μας, έγινε με τρόπο αποτελεσματικό λαμβάνοντας υπόψη τις ανάγκες των εργαζομένων μας ανά θέση εργασίας ώστε να είναι σε θέση να ανταποκριθούν αποτελεσματικά όλο αυτό το απαιτητικό διάστημα. Εκτιμούμε πως η τηλεργασία εν μέσω πανδημίας έκανε ορατές τις δυνατότητες ενός μοντέλου εργασίας που μπορεί να λειτουργήσει και την «επόμενη ημέρα» διατηρώντας δυνατά σημεία όπως είναι η ευελιξία και η υιοθέτηση ψηφιακών λύσεων, προλαμβάνοντας όμως και αποτρέποντας συνθήκες που μπορεί να οδηγήσουν σε κοινωνική αποστασιοποίηση και εργασιακή εξουθένωση, όπως έχουν παρατηρηθεί σε περιπτώσεις λάθους εφαρμογής της.
• Στα έως σήμερα δεδομένα, ποια η αντίληψη των εργαζομένων για τα αντανακλαστικά της εταιρείας σε σχέση με τον κορωνοϊό. Πιστεύουν πως είχαν επαρκή κάλυψη και προστασία για τη διαχείριση αυτής της πρωτόγνωρης κρίσης;
Θεωρώ πως ως εταιρεία κινηθήκαμε άμεσα και αποτελεσματικά με γνώμονα την προστασία των εργαζομένων μας για αυτό και μέχρι σήμερα μπορούμε και λειτουργούμε αποτελεσματικά χωρίς να έχει επηρεαστεί η δραστηριότητά μας. Πιστεύω πως εκτιμήθηκε από τους εργαζομένους μας η άμεση και διαρκής προσφορά ατομικών μέσων προστασίας, η συχνή και αποτελεσματική πληροφόρηση, η προσοχή που δόθηκε σε ευπαθείς ομάδες και γενικότερα η ευαισθητοποίηση μας ως Διοίκηση σε θέματα που απασχολούν τους εργαζομένους μας όλη αυτή τη δύσκολη περίοδο που διάγουμε.
• Η πανδημία αποτέλεσε για πολλά τμήματα HR ένα test ή ακόμα και ευκαιρία να αποδείξουν ότι ο εργαζόμενος είναι το κύριο μέλημά τους και πως παραμένει στο επίκεντρο της προσοχής τους. Ποια τα αντανακλαστικά και οι δράσεις που ανέπτυξε η Siemens Healthineers στην κατεύθυνση αυτή;
Ένα σύγχρονο τμήμα HR δεν θα πρέπει να αποβλέπει σε τέτοιες «ευκαιρίες» προκειμένου να αναλάβει δράσεις για τους εργαζομένους του, ωστόσο η πανδημία «δημιούργησε» τις συνθήκες ώστε να γίνει αντιληπτή η συμβολή του τμήματος στην διαχείριση των εργαζομένων με τρόπο αποτελεσματικό, στοχεύοντας στην ικανοποίησή τους υπό πραγματικά πρωτόγνωρες συνθήκες. Συγκεκριμένα στην Siemens Healthineers Ελλάδος φροντίσαμε:
- Να δώσουμε την δυνατότητα στους εργαζομένους μας να αξιοποιήσουν όλα τα ψηφιακά εργαλεία που προσφέρει η εταιρεία (MS Teams, SharePoint, concept boards) ώστε να είναι σε θέση να επεξεργάζονται τα αρχεία τους και να κάνουν διαδικτυακές συναντήσεις καθώς η πλειονότητα των εργαλείων λειτουργεί σε περιβάλλον cloud όπου είναι αρκετή μια σύνδεση στο Internet. Ακόμα όμως και σε περιπτώσεις όπου απαιτούνταν πχ. σύνταξη προσφορών και εκτύπωση πολλών εντύπων για την ολοκλήρωση διαγωνισμών, η εταιρεία εξόπλισε τους εργαζομένους αυτών των τμημάτων με πολυμηχανήματα και γραφική ύλη ώστε να μπορούν να λειτουργούν χωρίς κανένα πρόβλημα.
- Να προσφέρουμε τακτική και αναλυτική επικοινωνία προς τους εργαζομένους μας με την μορφή newsletter με αναφορά σε εσωτερικούς κανονισμούς και συστάσεις του ΕΟΔΥ.
- Να δημιουργήσουμε ειδική σελίδα σε λογαριασμό εταιρικής κοινωνικής δικτύωσης (Yammer) όπου κάθε συνάδελφος μπορούσε να δημοσιεύσει φωτογραφίες από τον «δικό» του χώρο εργασίας, να μοιραστεί τις απόψεις του και να βρει βίντεο με θεματολογία office yoga για την αποφυγή μυοσκελετικών ενοχλήσεων.
- Να στείλουμε δώρα δημιουργικής απασχόλησης για τα παιδιά των εργαζομένων μας ηλικίας 2-12 ετών τα οποία και στάλθηκαν στο σπίτι τους.
- Να δημιουργήσουμε διαδικτυακές συναντήσεις με παρουσία όλων των εργαζομένων με ανοιχτή θεματολογία ώστε να δώσουμε χώρο στους εργαζομένους μας να εκφράσουν τις ανησυχίες τους και να απαντήσουμε σε ερωτήματά τους.
- Να κάνουμε διαδικτυακή συνάντηση με παρουσία όλων των εργαζομένων μας και την συμβολή της εργασιακής ψυχολόγου μας με θεματολογία την ψυχολογική μας ενδυνάμωση σε περιόδους κρίσεων.
- Να διανείμουμε ηλεκτρονικά υλικό σχετικά με την επικοινωνία του COVID-19 και πώς προσεγγίζουμε το συγκεκριμένο θέμα με βάση τις διάφορες ηλιακές ομάδες όπως είναι τα παιδιά, οι έφηβοι και οι ηλικιωμένοι -πάντα με την υποστήριξη της εργασιακής ψυχολόγου μας.
- Να επικοινωνήσουμε στις ευαίσθητες ομάδες με σαφή και συγχρόνως διακριτικό τρόπο τη δυνατότητα τροποποίησης του τρόπου εργασίας κατόπιν συνεννόησης με τον ιατρό εργασίας.
- Να υπενθυμίσουμε στους εργαζομένους μας πως η εργασία εξ αποστάσεως, αποτελεί μορφή εργασίας και ως εκ τούτου πρέπει να γίνεται χρήση της κανονικής άδειας ώστε να μπορούν να ξεκουράζονται πνευματικά και σωματικά.
- Να κάνουμε προσλήψεις διαδικτυακά και να λάβουν οι νέοι εργαζόμενοι τον απαραίτητο εξοπλισμό απευθείας στο σπίτι τους ώστε να είναι σε θέση να επικοινωνούν ψηφιακά με την ομάδα τους από την πρώτη ημέρα εργασίας τους.
- Να αξιοποιήσουμε το ψηφιακό εργαλείο που διαθέτουμε για επιβράβευση των εργαζομένων μας με την μορφή πόντων και ηλεκτρονικών καρτών.
Οι παραπάνω είναι δράσεις που μπορεί σε μεγάλο βαθμό να οργανώθηκαν & να υλοποιήθηκαν από το HR και το τμήμα Εταιρικής Επικοινωνίας αλλά ο στόχος μας ήταν και είναι να νιώθουν οι εργαζόμενοι μας ότι είμαστε δίπλα τους ως εταιρεία και τους στηρίζουμε σε όλο αυτό το δύσκολο διάστημα.
• Ποιες δράσεις και στοιχεία αξιολογήθηκαν για τη φετινή διάκριση σας στα βραβεία Great Place to Work 2021; Τι άλλαξε σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια;
Η φετινή χρονιά ήταν μια χρονιά ιδιαίτερη καθώς υπήρχε έντονος ο προβληματισμός για την συμμετοχή μας στην διαδικασία αξιολόγησης και κατά πόσο οι εργαζόμενοι μας θα μπορέσουν να «αισθανθούν» την εταιρεία μας ως “Great Place to Work” δεδομένου ότι έχουμε να συνυπάρξουμε δια ζώσης στο χώρο εργασίας μας εδώ και αρκετούς μήνες. Μάλιστα, αυτή τη χρονιά υπήρξαν επιπλέον ερωτήματα στην έρευνα προς τους εργαζομένους αναφορικά με τη διαχείριση της πανδημίας από την εταιρεία και κατά πόσο η εταιρεία δίνει προτεραιότητα στον εργαζόμενο όλο αυτό το διάστημα. Επιπλέον δράσεις και στοιχεία που αξιολογούνται σχετίζονται με το εργασιακό περιβάλλον αλλά και τις πολιτικές & πρακτικές που ακολουθεί η εταιρεία και διαμορφώνουν την κουλτούρα της.
Προς μεγάλη μας έκπληξη όμως, οι εργαζόμενοι μας ανέδειξαν ως Great Place to Work και μάλιστα πριν από λίγο διάστημα, κατόπιν αξιολόγησης της εταιρικής μας κουλτούρας από τον αρμόδιο φορέα, βρεθήκαμε στην δεκάδα των Best Workplaces της Ελλάδας για το έτος 2021 και αισθανόμαστε ιδιαίτερα περήφανοι για αυτό το επίτευγμα.
• Λαμβάνοντας υπόψη την ιδιαιτερότητα της φετινής χρονιάς με την πανδημία, υπήρξαν ευκαιρίες με τις οποίες ο κάθε εργαζόμενος ανέδειξε τις δυνατότητές του μέσα από τα προγράμματα της Siemens Healthineers;
Ένας οργανισμός όπως είναι η Siemens Healthineers είναι σε θέση να δημιουργεί ευκαιρίες για τους εργαζομένους της αρκεί να αισθάνονται και οι ίδιοι έτοιμοι να ανταποκριθούν σε νέες προκλήσεις, για αυτό ακόμα και σε μια τόσο ιδιαίτερη χρονιά εργαζόμενοι μας είχαν την δυνατότητα να εξελιχθούν σε νέες θέσεις, άλλοι να συμμετέχουν ενεργά σε projects με στόχο την ενδυνάμωση της διαφορετικότητας και ενσωμάτωσής της στο χώρο εργασίας, αρκετοί να ενταχθούν σε διαδικτυακά εκπαιδευτικά προγράμματα για να ενισχύσουν τις γνώσεις τους, ενώ κάποιοι άλλοι είχαν την δυνατότητα να συνεισφέρουν σε αναδιοργανώσεις τμημάτων και στη δημιουργία νέων ρόλων.
• Ποιες οι ανησυχίες των εργαζομένων το τελευταίο διάστημα που έχουν αναδείξει οι πρόσφατες έρευνες ικανοποίησης που πραγματοποιείτε στην εταιρεία;
Οι ανησυχίες των εργαζομένων μας το τελευταίο διάστημα κυμαίνονται γύρω από το πλαίσιο της «επόμενης ημέρας», πώς δηλαδή θα μπορέσουμε να επιστρέψουμε σταδιακά και με ασφάλεια στον φυσικό εργασιακό μας χώρο αλλά και με ποιο τρόπο θα μπορέσουμε να διατηρήσουμε τα οφέλη της τηλεργασίας και να τα αξιοποιήσουμε δημιουργώντας ένα νέο υβριδικό μοντέλο εργασίας που θα συνδυάζει αποτελεσματικά την ευελιξία με την αποδοτικότητα.
Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα
Κωνσταντίνα Σαββοπούλου Κωνσταντίνα Σαββοπούλου
Κωνσταντίνα Σαββοπούλου Κωνσταντίνα Σαββοπούλου Κωνσταντίνα