Πώς η φήμη των εταιρειών επιδρά στη συνταγογράφηση – Έρευνα

  • Γράφει ο Κοσμάς Ζακυνθινός

Η φήμη μιας φαρμακευτικής εταιρείας αποτελεί κυρίαρχο παράγοντα ως προς τις αποφάσεις συνταγογράφησης από πλευράς των γιατρών, όπως αποδεικνύει πρόσφατη έρευνα της «WE Communications Brands» και δημοσιεύτηκε στην παγκόσμια έκθεση «Brands in Motion».

Η φήμη μιας φαρμακευτικής εταιρείας αποτελεί κυρίαρχο παράγοντα ως προς τις αποφάσεις συνταγογράφησης από πλευράς των γιατρών, όπως αποδεικνύει πρόσφατη έρευνα της «WE Communications Brands» και δημοσιεύτηκε στην παγκόσμια έκθεση «Brands in Motion».

ΔΩΡΕΑΝ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

Σύμφωνα με την έκθεση «Healthy Reputation: More Than Medicine», οι επαγγελματίες υγείας εκφράζουν την επιθυμία οι φαρμακευτικές να υπερέχουν πέραν των λειτουργικών χαρακτηριστικών ενός φαρμάκου, παρέχοντας ολιστική προσέγγιση σε θέματα δημόσιας υγείας. Την ίδια στιγμή, οι επαγγελματίες υγείας θέλουν οι φαρμακευτικές εταιρείες να ασχολούνται με την εκπαίδευση ασθενών και γιατρών, να έχουν αυξημένα ενδιαφέροντα για περιβαλλοντικά ζητήματα και να προσφέρουν ολοκληρωμένες λύσεις ευεξίας για τον ανθρώπινο οργανισμό.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την έρευνα, 9 στους 10 επαγγελματίες υγείας δήλωσαν ότι οι φαρμακευτικές και βιοτεχνολογικές εταιρείες θα πρέπει να υποστηρίζουν ενεργά τη βελτίωση της υγείας των ασθενών, πέρα από συγκεκριμένες φαρμακευτικές θεραπείες. Μάλιστα, το 73% του δείγματος ανέφερε ότι οι φαρμακευτικές εταιρείες πρέπει να προσθέτουν αξία στην κοινωνία, μέσα από προγράμματα υποστήριξης ασθενών, αναδεικνύοντας παράλληλα μια σειρά αξιών από το χώρο του φαρμάκου.

«Ως επικοινωνιολόγοι, γνωρίζουμε ήδη ότι η εταιρική φήμη αποτελεί σημαντικό παράγοντα αξιολόγησης. Πλέον, με την έρευνα έχουμε αδιάσειστα στοιχεία στη διάθεση μας για τον αντίκτυπό της στις αποφάσεις συνταγογράφησης μεταξύ των επαγγελματιών υγείας, αλλά και ως συνολική συνεισφορά από τις εταιρείες φαρμάκου και βιοτεχνολογίας» όπως σημειώνει η κ. Stephanie Marchesi, πρόεδρος της WE Communications Global Health.

Η έρευνα αναγνωρίζει ότι η πανδημία έχει επηρεάσει τη λήψη αποφάσεων των επαγγελματιών υγείας. Συγκεκριμένα, η πανδημία του COVID δημιούργησε μια ευκαιρία για τις εταιρείες να διαφοροποιηθούν με θετικό πρόσημο, μέσω των συνεργασιών και να δώσουν προτεραιότητα στο δημόσιο αγαθό της υγείας, έναντι του βραχυπρόθεσμου οικονομικού κέρδους.

Τα.. ζητούμενα

Ένα άλλο σημείο που ξεχωρίζει από την έκθεση είναι η φιλοσοφία που φέρει στο «επίκεντρο τον ασθενή» ως νούμερο ένα χαρακτηριστικό που επιζητούν οι επαγγελματίες από μια φαρμακευτική επιχείρηση. Το δεύτερο βασικό χαρακτηριστικό στο δείγμα των ερωτηθέντων είναι οι καινοτόμες λύσεις, ενώ στην τρίτη κατηγορία περιλαμβάνονται οι εξελιγκτικά προοδευτικές φαρμακευτικές λύσεις.

Με επίκεντρο τον ασθενή, οι επαγγελματίες υγείας ζητούν από τις φαρμακευτικές εταιρείες την αύξηση των προγραμμάτων υποστήριξης ασθενών, τη βελτίωση της κατανόησης περίπλοκων πληροφοριών υγείας και την κατανόηση της σωματικής και συναισθηματικής εμπειρίας ενός ασθενούς.

Τα σημεία…

Σύμφωνα με την Marchesi, τα αποτελέσματα της έρευνας προκάλεσαν έκπληξη σε ορισμένες εταιρείες φαρμάκου και δη στα τμήματα επικοινωνίας. Συγκεκριμένα, τα τρία αποτελέσματα που ξεχώρισαν στην έρευνα είναι:

Πρώτον: Η εταιρική φήμη είναι ο Νο 1 παράγοντας που επηρεάζει τις αποφάσεις συνταγογράφησης, όταν όλοι οι άλλοι παράγοντες μεταξύ των φαρμάκων είναι παρόμοιοι – όπως δηλαδή η ασφάλεια, η αποτελεσματικότητα και η τιμή. Από την άλλη πλευρά, η κακή φήμη μιας εταιρείας θα επηρέαζε τους γιατρούς να μην συνταγογραφήσουν ένα συγκεκριμένο εμπορικό σήμα.

Δεύτερον: Η εταιρική φήμη έχει μεγαλύτερη επιρροή από την οποιαδήποτε σχέση «χτίζεται» μεταξύ ενός επαγγελματία υγείας και τον αντιπρόσωπο πωλήσεών.

Τρίτον: Ο ασθενής στο επίκεντρο είναι το νούμερο ένα χαρακτηριστικό ή συμπεριφορά που αναζητούν οι ερωτηθέντες από μια φαρμακευτική εταιρεία, υποδεικνύοντας ότι οι εργαζόμενοι στον τομέα της υγειονομικής περίθαλψης δεν έχουν πλήρη επίγνωση για τις δράσεις που υλοποιούν οι φαρμακευτικές εταιρείες για τους ασθενείς.

«Για εμένα, αυτό δείχνει ότι υπάρχει μια ευκαιρία και ανάγκη να εμβαθύνουμε στην κεντρικότητα των ασθενών. ΜΝα διερευνήσουμε τι σημαίνει στα μάτια των εταιρειών, των ασθενών και των γιατρών», τονίζει η κ. Marchesi.

Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ