Και φέτος, για τρίτη χρονιά εργαζόμενοι της Interamerican συμμετείχαν εθελοντικά, ως «Πωλητές για μια ώρα», στη συμβολική διάθεση του περιοδικού δρόμου «σχεδία».
Στις 7 Φεβρουαρίου, οκτώ διοικητικά στελέχη της εταιρείας φόρεσαν το χαρακτηριστικό κόκκινο γιλέκο του πωλητή και πήραν θέση στον σταθμό ΦΙΞ του μετρό, δηλώνοντας με αυτό τον τρόπο τη σταθερή υποστήριξή τους στην ιδέα που υπηρετεί η «σχεδία» και αναδεικνύοντας το μήνυμα της κοινωνικής αλληλεγγύης.
Η ενέργεια έρχεται να προστεθεί στην πολύπλευρη, πολυετή σχέση που έχει αναπτύξει η Interamerican με τον μη κερδοσκοπικό οργανισμό «Διογένης» για την αντιμετώπιση της φτώχειας και του κοινωνικού αποκλεισμού. Ειδικότερα για τη διανομή του περιοδικού, η εταιρεία παρέχει σταθερά πόστο πώλησης στα γραφεία της κάθε μήνα, από τον Φεβρουάριο του 2014 -τότε ξεκίνησε την πορεία της η «σχεδία»- ενθαρρύνοντας με την εθελοντική συνεισφορά των εργαζομένων της μια βάση κοινωνικής αναφοράς, απασχόλησης και στοιχειωδών πόρων για άστεγους και άπορους που γίνονται πωλητές.
Κάθε Φεβρουάριο πραγματοποιούνται δράσεις για τα περιοδικά δρόμου σε όλον τον κόσμο, στο πλαίσιο της «Διεθνούς Εβδομάδας Πωλητών Περιοδικών Δρόμου». Στη δράση «Πωλητής για μια ώρα» συμμετέχουν αναγνωρίσιμα πρόσωπα των γραμμάτων και τεχνών. Στελέχη επιχειρήσεων και οργανισμών, φίλοι αναγνώστες και υποστηρικτές της «σχεδίας».
Μοναδικό περιοδικό δρόμου
Η «σχεδία» είναι το μοναδικό ελληνικό περιοδικό δρόμου, επίσημο μέλος του Διεθνούς Δικτύου Περιοδικών Δρόμου (INSP, www.insp.ngo). Όπως συμβαίνει σε όλο τον κόσμο με τα περιοδικά δρόμου, η «σχεδία» δεν πωλείται στα συνήθη σημεία διάθεσης Τύπου (περίπτερα κ.λπ.), αλλά αποκλειστικά και μόνο στους δρόμους της πόλης από διαπιστευμένους πωλητές. Οι πωλητές αυτοί προέρχονται από ευπαθείς ομάδες: είναι άστεγοι, μακροχρόνια άνεργοι και, γενικότερα, άνθρωποι που βιώνουν τη φτώχεια και την περιθωριοποίηση στις πιο ακραίες μορφές τους. Από την τιμή πώλησης του περιοδικού (4 ευρώ), το 67,5% (δηλαδή τα 2,70 ευρώ) αφορούν απευθείας στον ίδιο τον πωλητή.
Ιδιαίτερη εμπειρία
Ο κ. Νίκος Ζορντός, εργαζόμενος που συμμετείχε στην ομάδα των «Πωλητών για μια ώρα» της Interamerican, αναφέρει χαρακτηριστικά:
«Στο πόστο του πωλητή του περιοδικού έζησα μια ιδιαίτερη εμπειρία. Έδωσε νόημα στον λίγο χρόνο που διέθεσα και με γέμισε με ικανοποίηση. Συνειδητοποίησα βαθύτερα την αξία της εθελοντικής συνεισφοράς για κοινωνικό σκοπό. Τη σημασία της συμπαράστασης σε ανθρώπους που βρίσκονται σε δύσκολη κατάσταση επιβίωσης. Όμως γνώρισα και την πικρή εμπειρία της απόρριψης και της αδιαφορίας. Ήταν μια ώρα που με έκανε ωριμότερο και πιο ανοιχτό στα προβλήματα των συνανθρώπων μου και με δίδαξε πως είναι πολύ σημαντικό στον αγώνα της ζωής να μη νιώθουμε μόνοι».
Πέρα από το σταθερό, προστατευόμενο πόστο διάθεσης του περιοδικού, η εταιρεία ως χορηγός και η ΜΚΟ «Διογένης» που το εκδίδει, συμπράττουν από το 2007 για την ομαδική ασφαλιστική κάλυψη της συμμετοχής της ποδοσφαιρικής ομάδας αστέγων, κάθε χρόνο, στο παγκόσμιο τουρνουά street soccer (www.homelessworidcup.org), το οποίο οργανώνεται κάθε φορά σε διαφορετικό σημείο του πλανήτη με πλήθος συμμετοχών από χώρες.
Ακόμη, η Interamerican καλύπτει με πιστοποίηση υγείας τους εργαζομένους στο «σχεδία home». Παρέχει ασφάλιση λειτουργικών στοιχείων του οργανισμού (κτήριο, αυτοκίνητο) και ενισχύει με κάθε τρόπο τις πρωτοβουλίες του. Όπως πρόσφατα με την παροχή υπνόσακων, σκούφων και γαντιών για τους άστεγους που εκτίθενται σε δυσμενείς καιρικές συνθήκες. Η ΜΚΟ «Διογένης» επιτελεί αναγνωρίσιμο έργο και αξιολογείται με την υψηλότερη βαθμολογία (10). Αξιολόγηση με βάση τους πίνακες οικονομικής επίδοσης του Charity Navigator, διεθνούς κύρους αξιολογητή φιλανθρωπικών οργανώσεων και δομών αλληλεγγύης.
Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα