- Γράφει ο Κοσμάς Ζακυνθινός
Στην Unilever περνά η Horlicks, θυγατρική της GlaxoSmithKline, εταιρεία δραστηριοτήτων διατροφής έναντι 3,8 δισ. δολαρίων, ενισχύοντας τη θέση του αγγλό-ολλανδικού ομίλου στην Ινδία με την προσθήκη malted ποτών.
Η συμφωνία, αυξάνει το αποτύπωμα του ομίλου καταναλωτικών ειδών σε μια από τις ταχύτατα αναπτυσσόμενες οικονομίες παγκοσμίως και σηματοδοτεί μια αξιοσημείωτη προσθήκη στο χαρτοφυλάκιο από τον απερχόμενο (τον Ιανουάριο) διευθύνοντα σύμβουλο Paul Polman.
Η πώληση έρχεται μετά από μία ανταγωνιστική διαδικασία στην οποία η Unilever “κέρδισε” τις Nestle και Coca-Cola. Συνολικά, τρεις κολοσσοί από το χώρο των τροφίμων και ποτών, περιλαμβάνονταν στην τελική λίστα των υποψήφιων μνηστήρων για την εξαγορά της μονάδας υγιεινής διατροφής της GlaxoSmithKline (GSK), Horlicks.
Φιλόδοξοι μνηστήρες
Η λίστα με τα ονόματα των εταιρειών που «φλέρταραν» με την ιδέα απόκτησης της Horlicks ήταν μεγάλη, με ονόματα όπως οι: Kellogg, Mondelez, Danone, Reckitt Benckiser, PepsiCo και το επενδυτικό κεφάλαιο KKR.
Η Telegraph ανέφερε ότι η Coca-Cola προετοίμαζε μια προσφορά πολλών δισεκατομμυρίων λιρών για την απόκτηση της μονάδας.
Όπως ανέφεραν οι ίδιες πηγές η Nestle, κορυφαία βιομηχανία τροφίμων του πλανήτη, είχε και στο παρελθόν προσεγγίσει την GSK, εκδηλώνοντας σε ιδιωτικές συζητήσεις ενδιαφέρον για την Horlicks.