Σαφή διαχωρισμό μεταξύ των ελληνικών και πολυεθνικών φαρμακευτικών επιχειρήσεων ως προς την «επιθετικότητα» απέναντι στην πολιτεία αναδεικνύει η μελέτη «Reputation Pharma 2019: Εξέλιξη Φήμης Φαρμακευτικού κλάδου στην Ελλάδα». Την περυσινή χρονιά (2018), το 48% του δείγματος στην έρευνα δηλώνει πως οι πολυεθνικές είναι περισσότερο «επιθετικές» σε σχέση με τις ελληνικές φαρμακευτικές εταιρείες (24%), διαχωρίζοντας περαιτέρω τις θέσεις τους σε σχέση με το 2016.
Όπως αποδεικνύει η έρευνα που διεξήχθη σε δείγμα 46 ατόμων συνολικά, η πολιτεία «ευνοούσε» το 2018 τις ελληνικές φαρμακευτικές, ασκώντας μικρότερη «επιθετική» πολιτική εναντίον της, σε σχέση με τις πολυεθνικές φαρμακευτικές. Αποτέλεσμα ήταν στις 10 πρώτες θέσεις να φιγουράρουν 4 συνολικά ελληνικές φαρμακευτικές σε επίπεδο φήμης και αντίστοιχα 6 πολυεθνικές, το 2018.
Παρόμοια εικόνα αποτυπώνεται και σε ερωτηματολόγιο ερωτηματολόγιο στο ευρύ κοινό, καθώς οι ελληνικές φαρμακευτικές επιχειρήσεις περνούν στο όριο τη «βάση» με άριστα το 10, ενώ οι πολυεθνικές βρίσκονται αρκετά χαμηλότερα όσον αφορά την «εικόνα» που έχουν στους πολίτες.
Δείτε την 1η μελέτη Image Market Audit Report (IMAR) πατώντας εδώ
Πέντε έρευνες Image Market Audit Report (IMAR)
Η 1η μελέτη αφορούσε τα διαχρονικά ευρήματα από πέντε έρευνες Image Market Audit Report (IMAR) για την περίοδο 2010 – 2018, η οποία διεξάγεται κάθε δύο χρόνια σε στελέχη από διάφορους χώρους (Υπουργείο Υγείας, ΕΟΦ, Ταμεία, Ακαδημαϊκή κοινότητα, Συνδικαλιστικοί φορείς κ.α.) από τη Reputation Unique αναφορικά με τη φήμη του κλάδου της Φαρμακοβιομηχανίας. Τα στοιχεία της μελέτης επεξεργάστηκε το Ινστιτούτο Πολιτικής Υγείας (ΙΠΥ) και παρουσιάστηκαν από τον κ. Μάνο Σιφονιό, Διευθύνοντα Σύμβουλο Reputation Unique και τον κ. Κυριάκο Σουλιώτη, Αναπληρωτή Καθηγητή Πολιτικής Υγείας στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου και διευθυντή του ΙΠΥ.
Σύμφωνα με τα στοιχεία περίπου το 65% των στελεχών, αναγνωρίζουν μεσοσταθμικά μια καλή έως πολύ καλή εικόνα του κλάδου, ενώ το ποσοστό όσων κρίνουν κακή έως πολύ καλή την εικόνα είναι κάτω από 5%. Στη μελέτη αναγνωρίζεται μεταξύ άλλων μια θετική εξέλιξη της εικόνας της ελληνικής φαρμακοβιομηχανίας η οποία κερδίζει τα πρωτεία της φήμης τα τελευταία χρόνια.
Αξιοσημείωτο είναι πάντως πως οι συνεντεύξεις σε στελέχη του υπουργείου Υγείας, του ΕΟΦ, σε Οργανισμούς και Φορείς του υπ. Υγείας πραγματοποιήθηκαν στη διάρκεια του περασμένου Φεβρουαρίου – Μαΐου. Δηλαδή, πριν την αλλαγή του πολιτικού σκηνικού και προσώπων στους ανωτέρω φορείς.
Τι λένε οι πολίτες
Η 2η έρευνα, «η φήμη του κλάδου της φαρμακοβιομηχανίας στο ευρύ κοινό» παρουσιάστηκε από την Ιδρύτρια, και Διευθύνουσα Σύμβουλο της Focus Bari, κ. Ξένια Κούρτογλου. Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας που διεξάχθηκε στις αρχές Νοεμβρίου, η εικόνα του κοινού για τη φαρμακοβιομηχανία στην κλίμακα 1-10, ήταν 5,9.
Δείτε την 2η έρευνα «η φήμη του κλάδου της φαρμακοβιομηχανίας στο ευρύ κοινό» πατώντας εδώ
Τα αποτελέσματα των ευρημάτων της έρευνας IMAR σχολίασαν σε συζήτηση με συντονιστή το δημοσιογράφο Γιώργο Κουβαρά, o Πρόεδρος του Συνδέσμου Φαρμακευτικών Επιχειρήσεων Ελλάδος (ΣΦΕΕ) Ολύμπιος Παπαδημητρίου, ο Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Φαρμακοβιομηχανίας (ΠΕΦ) Θεόδωρος Τρύφων και ο Πρόεδρος του Pharma Innovation Forum (PIF) Μάκης Παπαταξιάρχης.
Τις θέσεις των stackeholders για τη Φήμη του κλάδου σχολίασαν με συντονιστή το δημοσιογράφο κ. Σταμάτη Ζαχαρό, ο Πρόεδρος του Πανελλήνιου Φαρμακευτικού Συλλόγου (ΠΦΣ) κ. Απόστολος Βαλτάς, ο Πρόεδρος του Πανελλήνιου Ιατρικού Συλλόγου (ΠΙΣ) κ. Αθανάσιος Εξαδάκτυλος, ο Πρόεδρος του Συλλόγου Ασθενών Ήπατος Ελλάδας «Προμηθέας» κ. Γιώργος Καλαμίτσης και ο Πρόεδρος του Ινστιτούτου Οικονομικών της Υγείας κ. Γιάννης Κυριόπουλος.
Στην Ημερίδα συμμετείχε επίσης ως ομιλήτρια η Επίκουρη Καθηγήτρια Επικοινωνίας και ΜΜΕ, ΕΚΠΑ, κ. Αικατερίνη Σταυριανέα και από την πλευρά των φαρμακευτικών εταιρειών συμμετείχαν ως σχολιαστές η External Affairs Director της Roche Hellas, κ. Ξένια Καπόρη, ο Διευθυντής Εταιρικών Υποθέσεων της MSD Ελλάδος κ. Αντώνης Καρόκης, ο Διευθυντής Εταιρικών Υποθέσεων της ELPEN κ. Βασίλης Πενταφράγκας και ο Corporate Affairs Lead της Pfizer Hellas κ. Αντώνης Φουστέρης με συντονιστή το δημοσιογράφο κ. Γιώργο Πιέρρο.
Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα