Αξίζει να δειςBFMTV: 2.000 ευρώ σε influencer για δυσφήμιση στο εμβόλιο της Pfizer

BFMTV: 2.000 ευρώ σε influencer για δυσφήμιση στο εμβόλιο της Pfizer

- Advertisement -

Μια μυστηριώδης εταιρεία επικοινωνίας με έδρα το Λονδίνο φέρεται να επιχείρησε να τρέξει καμπάνια αρνητικής διαφήμισης σε βάρος του εμβολίου της Pfizer, στηρίζοντάς την σε αναρτήσεις influencer στο YouTube και το Tik Tok.

Μια μυστηριώδης εταιρεία επικοινωνίας με έδρα το Λονδίνο φέρεται να επιχείρησε να τρέξει καμπάνια αρνητικής διαφήμισης σε βάρος του εμβολίου της Pfizer, στηρίζοντάς την σε αναρτήσεις influencer στο YouTube και το Tik Tok.

ΔΩΡΕΑΝ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

Σύμφωνα με δημοσίευμα του γαλλικού δικτύου BFMTV, τις τελευταίες ημέρες μια σειρά από influencer έλαβαν μια ιδιαίτερα προσοδοφόρα οικονομική πρόταση, προκειμένου να ασκήσουν κριτική σε βάρος του εμβολίου της Pfizer και υπέρ εκείνου της AstraZeneca.

Τι λένε οι influencer στη Γαλλία για την υπόθεση

«Μόλις έλαβα μια πρόταση συνεργασίας στο Instagram με αντίτιμο 2.000 ευρώ, το Insta Story, για να δυσφημίσω το εμβόλιο Pfizer/BioNTech (τύπου να αναφέρομαι σε σοβαρές ανεπιθύμητες ενέργειες κ.λπ.)», αναφέρει ένας από τους influencer που προσέγγισε η εταιρεία-φάντασμα.

Παρόμοια μηνύματα φαίνεται πως έλαβαν, σύμφωνα με τις αναρτήσεις τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, και άλλοι influencer που διατηρούν κανάλι στο YouTube και το Tik Tok.

«Αν πιστεύετε πως θα δείτε τέτοιου είδους αναρτήσεις από influencer γελιέστε» έγραψε ένας Γάλλος influence που διατηρεί λογαριασμό με τίτλο «Et ca se dit Medexin» (Και αυτό ονομάζεται ιατρική) σε ανάρτησή του στο Twitter.

Καμπάνια αμαύρωσης της αποτελεσματικότητας του εμβολίου της Pfizer

Η καμπάνια, που επιχείρησε να περάσει αρνητικές ειδήσεις για το εμβόλιο της Pfizer, προσπάθησε να επικοινωνήσει και με influencers που δεν ασχολούνται απαραίτητα με την ιατρική ή την επιστήμη. Ένας από αυτούς, ο Γάλλος κ. Σαμί Ουλαντιτό, που αναρτά χιουμοριστικά βίντεο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

«Ένα πρακτορείο επικοινώνησε μαζί μου προκειμένου να μοιραστώ, με χρηματικό αντάλλαγμα, άρθρα που δυσφημίζουν το εμβόλιο της Pfizer και να μιλήσω για το ποσοστό θνησιμότητας (μετά το εμβόλιο)», εξηγεί ο κωμικός.

«Σε γενικές γραμμές οι τύποι αυτοί (δεν γνωρίζω ποιος κρύβεται από πίσω) πληρώνουν καλλιτέχνες/influencer για να κάνουν προπαγάνδα», συνέχισε.

Σήμερα, παρόμοια ανάρτηση έκανε και ο Γάλλος YouTuber, κ. Λεό Γκρασέ, που διατηρεί επιστημονικό κανάλι με όνομα DirtyBiology. «Είναι περίεργο. Έλαβα πρόταση συνεργασίας που περιελάμβανε τη δυσφήμιση του εμβολίου της Pfizer μέσω βίντεο. Με ένα κολοσσιαίο ποσό, ο πελάτης, που θέλει να παραμείνει ανώνυμος, μου ζητούσε να το κάνω και να αποκρύψω πως επρόκειτο για χορηγημένο προϊόν», σημείωνε ο κ. Γκρασέ.

Στο mail, ο YouTuber ενθαρρύνεται να ετοιμάσει βίντεο στο οποίο θα παραθέτει αριθμούς, σύμφωνα με τους οποίους το εμβόλιο της Pfizer είναι τρεις φορές πιο θανατηφόρο από εκείνο της AstraZeneca.

Μάλιστα, από την εταιρεία παραθέτουν έναν σύνδεσμο που παραπέμπει σε άρθρο της εφημερίδας «Le Monde», και το οποίο παρουσιάζει εσωτερική αλληλογραφία της AstraZeneca, στην οποία υποστηρίζεται πως η θνητότητα από τα εμβόλια της Pfizer είναι μεγαλύτερη από εκείνη της AstraZeneca.

Η μυστηριώδης εταιρεία ονομάζεται Fazze, όμως σύμφωνα με το δημοσίευμα του BFMTV δεν φαίνεται να έχει νομική υπόσταση στο Λονδίνο. Παρ’ όλα αυτά, εμφανίζεται ως πρακτορείο οικονομικών συνεργασιών για influencer. Σε επικοινωνία του γαλλικού μέσου με το πρακτορείο αυτό, οι υπεύθυνοι δεν ήθελαν να κάνουν κανένα σχόλιο.

Διαψεύδουν οποιαδήποτε ανάμειξη από την AstraZeneca

Από την AstraZeneca, πάντως, διαψεύδουν κατηγορηματικά την οποιαδήποτε εμπλοκή τους με αυτή την ύποπτη καμπάνια στα social media.

«Καταδικάζουμε κατηγορηματικά κάθε πρωτοβουλία που επιδιώκει να διασαλεύσει την εμπιστοσύνη στα εμβόλιο και διαψεύδουμε τα σχόλια στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που υπονοούν οποιαδήποτε εμπλοκή μας σε τέτοιες ενέργειες», δήλωσε ο εκπρόσωπος της σουηδοβρετανικής εταιρείας.

Όπως αναφέρει το BFMTV, οι υποψίες στρέφονται αντίστοιχα στη Ρωσία, καθώς το ρωσικό εμβόλιο Sputnik-V έχει μεταχειριστεί παρόμοια επιχειρηματολογία σε καμπάνια του στο διαδίκτυο.

Σε ανάρτηση στο Twitter, ο επίσημος λογαριασμός του εμβολίου παρέθετε τον περασμένο Απρίλιο πίνακα στον οποίο υποστήριζε πως η θνησιμότητα από το εμβόλιο της Pfizer είναι «σημαντικά πιο υψηλή από εκείνη του AstraZeneca ανά εκατομμύριο χορηγούμενων δόσεων».

Το γαλλικό μέσο υποστηρίζει πως το μυστηριώδες πρακτορείο Fazze φαίνεται πως ανήκει σε μια εταιρεία με βάση το Λονδίνο, την AdNow Media, την οποία ίδρυσε ο Ρώσος Βλαντίμιρ Μπασκίν. Ο άνδρας αυτός έχει αρκετή εμπειρία σε καμπάνιες επικοινωνίας, ενώ σημαντικός αριθμός εργαζομένων στην εταιρεία του είναι ρωσικής εθνικότητας.

Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ