Αυξάνει την τιμή προκειμένου να βγάλει κέρδος από το εμβόλιο κατά του κορωνοϊού πλέον η AstraZeneca, καθώς θεωρεί ότι η πιο επείγουσα φάση της πανδημίας έχει πλέον περάσει, όπως εξηγεί ο CEO της εταιρείας, Πασκάλ Σοριό.
Η φαρμακευτική είχε ανακοινώσει αρχικά ότι δεν θα είχε κέρδη από το εμβόλιο όσο διαρκεί η πανδημία και έτσι πουλούσε το σκεύασμα στο κόστος, περίπου στα 5 δολάρια ανά δόση.
Όμως, μία σειρά από συμφωνίες που έκλεισε με κυβερνήσεις για το 2022 δεν χρεώνουν πια το εμβόλιο στο κόστος, αλλά σε υψηλότερες τιμές, με την εταιρεία να εκτιμά ότι θα έχει ένα μέτριο έσοδο από το σκεύασμα.
Ενδημική ασθένεια
Πλέον, ο CEO της AstraZeneca, κ. Πασκάλ Σοριό, επισημαίνει ότι η Covid-19 γίνεται ενδημική ασθένεια. «Αποφασίσαμε να το δώσουμε χωρίς να βγάζουμε κέρδος γιατί πρώτη μας προτεραιότητα ήταν να προστατεύσουμε την παγκόσμια υγεία», εξηγεί.
Όπως είπε στο BBC, δεν μετανιώνει που η εταιρεία του δεν έβγαλε κέρδος, όταν οι ανταγωνιστές της το έκαναν, έστω και εάν είχαν να αντιμετωπίσουν πολιτικές επικρίσεις σε διάφορες χώρες.
«Δεν το μετανιώνω καθόλου. Είμαστε υπερήφανοι που εταιρεία για τον αντίκτυπο που είχαμε – σώσαμε εκατομμύρια ανθρώπους από τη νοσηλεία. Η ομάδα (της AstraZeneca) συνεχίζει να κάνει εξαιρετική δουλειά», σημείωσε. Και εκτίμησε ότι το εμβόλιο της εταιρείας του έχει σώσει ένα εκατομμύριο ζωές σε όλο τον κόσμο.
«Ο ιός αρχίζει να γίνεται ενδημικός, κάτι που σημαίνει ότι πρέπει να μάθουμε να ζούμε με αυτόν», είπε.
Δίχως κέρδος στις φτωχότερες χώρες
Πάντως, η AstraZeneca θα συνεχίσει να πουλά το εμβόλιο χωρίς να βγάζει κέρδος στις φτωχότερες χώρες. Θα χρεώνει ανάλογα με τις δυνατότητες του κάθε κράτους, με τον κ. Σοριό να σημειώνει ότι δεν περιμένει τεράστια κέρδη από το σκεύασμα.
Εταιρείες όπως οι Pfizer και Moderna πωλούν τα δικά τους εμβόλια βγάζοντας κέρδος. Ένα σύνηθες περιθώριο κέρδους στη φαρμακοβιομηχανία διαμορφώνεται στο 20%, όμως ο Σοριό λέει ότι η AstraZeneca θα βγάζει λιγότερα.
Έως τα τέλη του Σεπτεμβρίου, η AstraZeneca είχε παραδώσει 1,5 δισ. δόσεις.
Η εταιρεία ανακοίνωσε τζίρο 25,4 δισ. δολαρίων για τους πρώτους εννέα μήνες του έτους, όμως είπε ότι το περιθώριο κέρδους της μειώθηκε, κυρίως λόγω της πολιτικής της να πουλά το εμβόλιο κατά του κορωνοϊού στο κόστος.
Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα