Πυρά αντικαρκινικής εταιρείας για τη νέα αντικαπνιστική καμπάνια της Philip Morris

  • Γράφει η Χριστίνα Χατζηπαλαμουτζή

Για «υποκρισία» κατηγορείται μια από τις μεγαλύτερες καπνοβιομηχανίες παγκοσμίως, η Philip Morris, λόγω της νέας αντικαπνιστικής καμπάνιας που μολονότι προτρέπει το κοινό να κόψει το κάπνισμα, το κατευθύνει σε άλλα προϊόντα καπνίσματος.

Η διαφημιστική εκστρατεία στο πρωτοσέλιδο της Daily Mirror υπό τον τίτλο «Hold My Light»

ΔΩΡΕΑΝ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

Η διαφημιστική εκστρατεία που χθες κάλυπτε το πρωτοσέλιδο της Daily Mirror και φέρει τον τίτλο «Hold My Light» προκάλεσε «θύελλα» αντιδράσεων του βρετανικού «Cancer Research UK», ο οποίος κάνει λόγο για «τεράστια υποκρισία από μια εταιρεία καπνικών που στοχεύει στην προώθηση των δικών της προϊόντων καπνού στην Μεγάλη Βρετανία, ενώ συνεχίζει να προωθεί τσιγάρα σε όλο τον κόσμο».

«Ο καλύτερος τρόπος με τον οποίο ο Philip Morris θα μπορούσε να βοηθήσει τους ανθρώπους να σταματήσουν το κάπνισμα, είναι να σταματήσει να παράγει τσιγάρα» όπως επισημαίνει ο επικεφαλής της αντικαρκινικής εταιρείας.

Στο στόχαστρο το IQOS

Παρά τις διαβεβαιώσεις της Philip Morris, πως με τη νέα της καμπάνια προωθεί τη διακοπή καπνίσματος, η αντικαρκινική εταιρεία της Βρετανίας υποστηρίζει πως οι παραγωγοί των Marlboro προσπαθούν απλά να προωθήσουν τα εναλλακτικά καπνικά προϊόντα όπως τον θερμαινόμενο καπνό.

Ο φιλανθρωπικός οργανισμός «Ενέργειες για την υγεία και το κάπνισμα» συνηγορεί με αυτή την άποψη, τονίζοντας πως όλη η καμπάνια είναι υποκριτική και πως ήταν ένας τρόπος για την Philip Morris να δείξει ότι συμβαδίζει με τους αντικαπνιστικούς διαφημιστικούς κανονισμούς της Βρετανίας.

«Το γεγονός είναι πως η εταιρεία δεν μπορεί πια να διαφημιστεί στη Βρετανία. Είμαστε μία σκοτεινή αγορά για τη διαφήμιση, προώθηση και χορηγία καπνικών προϊόντων γι’ αυτό και η Philip Morris προωθεί το εταιρικό της όνομα το οποίο είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με τα Marlboro» δήλωσε η Ντέμπορα Άρνοτ, επικεφαλής του οργανισμού.

Εκτός από το εξώφυλλο της Βρετανικής Mirror, στην αντικαπνιστική καμπάνια της εταιρείας περιλαμβάνεται μία διαδικτυακή πρόκληση 30 ημερών για όποιον καταφέρει να κόψει το κάπνισμα καθώς και ένα βίντεο με μία νεαρή γυναίκα που διαπραγματεύεται τη διακοπή της κακής της συνήθειας.

Εναλλακτικές μορφές καπνίσματος

Πολλές εταιρείες τσιγάρων, έτσι και η Philip Morris κινείται προς την αγορά των εναλλακτικών μορφών καπνίσματος όπως τα προϊόντα θερμαινόμενου καπνού IQOS, καθώς στη Philip Morris ανήκουν και οι εταιρείες ηλεκτρονικών τσιγάρων Nicocig, Vivid και Mesh.

Από την πλευρά της, η εταιρεία τόνισε πως η καμπάνια έχει σκοπό να ενημερώσει τους καπνιστές για τις εναλλακτικές τους, ενώ στην ερώτηση γιατί απλά δεν διακόπτουν την παραγωγή τσιγάρων, ο επικεφαλής απάντησε «Γιατί απλά οι καπνιστές θα πάνε στις ανταγωνιστικές εταιρείες».

«Τα τσιγάρα παραμένουν το 87% της εταιρικής μας παραγωγής. Θέλουμε να προωθήσουμε την αντικαπνιστική δράση και θέλουμε να αντικαταστήσουμε τα τσιγάρα με νέα προϊόντα, αλλά αυτό θέλει χρόνο».

Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ