ΠΡΟΣΩΠΑΑΠΟΨΗΜητσοτάκης: Το 2027 η ολοκλήρωση του νέου Γενικού Νοσοκομείου Σπάρτης ΙΣΝ

Μητσοτάκης: Το 2027 η ολοκλήρωση του νέου Γενικού Νοσοκομείου Σπάρτης ΙΣΝ

- Advertisement -

Το εργοτάξιο του νέου Γενικού Νοσοκομείου Σπάρτης ΙΣΝ επισκέφθηκε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, επισημαίνοντας ότι το έργο θα αποτελέσει σημείο αναφοράς για τη Λακωνία και ολόκληρη την Πελοπόννησο. Το νοσοκομείο, που χρηματοδοτείται από το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2027.

Το εργοτάξιο του νέου Γενικού Νοσοκομείου Σπάρτης ΙΣΝ επισκέφθηκε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, επισημαίνοντας ότι το έργο θα αποτελέσει σημείο αναφοράς για τη Λακωνία και ολόκληρη την Πελοπόννησο. Το νοσοκομείο, που χρηματοδοτείται από το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2027.
Κυριάκος Μητσοτάκης

ΔΩΡΕΑΝ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

Το εργοτάξιο όπου κατασκευάζεται το νέο Γενικό Νοσοκομείο Σπάρτης ΙΣΝ επισκέφθηκε το μεσημέρι της Πέμπτης 21 Μαΐου ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, ενημερώνοντας την πορεία ενός από τα σημαντικότερα έργα υγείας που βρίσκονται σε εξέλιξη στην Πελοπόννησο.

Το νέο νοσοκομείο αποτελεί ένα από τα τρία δημόσια νοσοκομεία που κατασκευάζονται και θα εξοπλιστούν με πόρους της Διεθνούς Πρωτοβουλίας για την Υγεία του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος. Τα άλλα δύο έργα αφορούν το νέο Γενικό Νοσοκομείο Κομοτηνής και το Παιδιατρικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης.

Σύμφωνα με την ενημέρωση που έγινε στον Πρωθυπουργό, οι εργασίες στη Σπάρτη προχωρούν βάσει χρονοδιαγράμματος, με στόχο την ολοκλήρωση του έργου εντός του 2027. Το νέο νοσοκομείο θα αντικαταστήσει την υφιστάμενη δομή, η οποία λειτουργεί από το 1953, ενώ η ανέγερσή της είχε ξεκινήσει ήδη από το 1939.

«Αρχιτεκτονικό κόσμημα» για τη Λακωνία και την Πελοπόννησο

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης ευχαρίστησε το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος για τη στήριξη στο Εθνικό Σύστημα Υγείας και χαρακτήρισε το νέο νοσοκομείο της Σπάρτης «αρχιτεκτονικό κόσμημα».

«Θέλω με την παρουσία μου εδώ να ευχαριστήσω ακόμα μία φορά το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, για την εξαιρετικά γενναιόδωρη πρωτοβουλία τους να στηρίξουν το Εθνικό Σύστημα Υγείας και την ελληνική δημόσια υγεία», δήλωσε ο Πρωθυπουργός.

Όπως τόνισε, το νέο νοσοκομείο θα είναι ένα υπερσύγχρονο κέντρο υγείας, με εμβέλεια που δεν θα περιορίζεται στη Σπάρτη ή τη Λακωνία. «Θα αποτελέσει, πιστεύω, σημείο αναφοράς όχι μόνο για τη Σπάρτη και τη Λακωνία, αλλά και για ολόκληρη την Πελοπόννησο», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Κυριάκος Μητσοτάκης

Νέα δομή 22.000 τετραγωνικών μέτρων

Το νέο Γενικό Νοσοκομείο Σπάρτης ΙΣΝ θα αναπτυχθεί σε επιφάνεια 22.000 τετραγωνικών μέτρων, σε οικόπεδο μεγαλύτερης έκτασης, με ιδιαίτερη μέριμνα για τη διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου.

Το συγκρότημα θα πλαισιώνεται από περίπου 600 δέντρα, ενώ μετά την ολοκλήρωση του νέου νοσοκομείου θα ακολουθήσει η μετεγκατάσταση των υπηρεσιών από το παλιό κτήριο. Στη συνέχεια, το υφιστάμενο νοσοκομείο θα κατεδαφιστεί, ώστε ο χώρος να αξιοποιηθεί στο πλαίσιο της συνολικής διαμόρφωσης του νέου συγκροτήματος.

Ο Πρωθυπουργός σημείωσε ότι πρόκειται για τεχνικά απαιτητικό έργο, καθώς το νέο νοσοκομείο κατασκευάζεται δίπλα στην υφιστάμενη δομή, η οποία συνεχίζει να λειτουργεί μέχρι τη μετεγκατάσταση.

Περισσότερες από 140 κλίνες και πλήρες φάσμα υπηρεσιών

Το νέο νοσοκομείο θα διαθέτει περισσότερες από 140 κλίνες, εκ των οποίων οκτώ στη Μονάδα Εντατικής Θεραπείας. Οι θάλαμοι ασθενών θα είναι μονόκλινοι ή δίκλινοι, στοιχείο που αναβαθμίζει ουσιαστικά τις συνθήκες νοσηλείας.

Η νέα δομή θα παρέχει πλήρες φάσμα ιατρικών και χειρουργικών ειδικοτήτων, καλύπτοντας τις ανάγκες της Λακωνίας και της ευρύτερης νοτιοανατολικής Πελοποννήσου.

Στο σχεδιασμό περιλαμβάνονται αυτοτελής μονάδα ψυχικής υγείας ενηλίκων, γυναικολογικές και παιδιατρικές μονάδες, καθώς και μονάδες ημερήσιας και βραχείας νοσηλείας. Η λειτουργία του νοσοκομείου θα βασίζεται σε πλήρως ψηφιακό περιβάλλον, με ολοκληρωμένα πληροφοριακά συστήματα σε όλες τις υπηρεσίες.

Υψηλά πρότυπα ενεργειακής αποδοτικότητας

Όπως και τα άλλα δύο νοσοκομεία που κατασκευάζονται μέσω της Διεθνούς Πρωτοβουλίας για την Υγεία του ΙΣΝ, το νέο νοσοκομείο της Σπάρτης σχεδιάζεται με υψηλά πρότυπα ενεργειακής αποδοτικότητας και λειτουργικής βιωσιμότητας.

Η αρχιτεκτονική και λειτουργική φιλοσοφία του έργου στοχεύει όχι μόνο στην αναβάθμιση της νοσηλείας, αλλά και στη δημιουργία ενός σύγχρονου περιβάλλοντος εργασίας για το ιατρικό, νοσηλευτικό και διοικητικό προσωπικό.

Η ψηφιακή λειτουργία, η ενεργειακή αποδοτικότητα, οι καλύτερες συνθήκες φιλοξενίας ασθενών και η αναβάθμιση των υποδομών συνθέτουν ένα νέο πρότυπο δημόσιου νοσοκομείου για την περιοχή.

Ταμείο Ανάκαμψης και επενδύσεις στο ΕΣΥ

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης συνέδεσε την πρόοδο του έργου στη Σπάρτη με τη συνολική προσπάθεια αναβάθμισης του Εθνικού Συστήματος Υγείας, αναφερόμενος και στις επενδύσεις που χρηματοδοτούνται από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Κυριάκος Μητσοτάκης

Όπως είπε, παράλληλα με τις δράσεις του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος, ολοκληρώνονται σημαντικές παρεμβάσεις σε νοσοκομεία και κέντρα υγείας σε όλη τη χώρα. Ειδικότερα, ανέφερε ότι περισσότερα από 90 νέα Τμήματα Επειγόντων Περιστατικών και περισσότερα από 150 Κέντρα Υγείας θα έχουν παραδοθεί μέχρι τον Αύγουστο, οπότε ολοκληρώνεται τυπικά το Ταμείο Ανάκαμψης.

«Η κυβέρνησή μας στηρίζει το Εθνικό Σύστημα Υγείας με έργα και όχι με λόγια», σημείωσε, προσθέτοντας ότι οι ευρωπαϊκοί πόροι αξιοποιούνται προς όφελος των πολιτών και της δημόσιας υγείας.

Μαραβέλιας: Πιο απαιτητικές οι εργασίες στο εσωτερικό

Για την τεχνική πορεία του έργου μίλησε ο Θεόδωρος Μαραβέλιας, Διευθυντής Τεχνικών Δωρεών του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος, επισημαίνοντας ότι το έργο έχει προχωρήσει σημαντικά.

Όπως ανέφερε, το έργο βρίσκεται πλέον στη φάση ολοκλήρωσης του περιβλήματος του κτηρίου, ενώ συνεχίζονται οι εσωτερικές εργασίες, οι οποίες είναι οι πιο απαιτητικές, ιδίως για χώρους όπως τα χειρουργεία.

Στη συνέχεια θα ολοκληρωθεί το κτήριο, θα γίνει η μετεγκατάσταση του παλιού νοσοκομείου στη νέα δομή και θα ακολουθήσει η κατεδάφιση του υφιστάμενου κτηρίου. Ο περιβάλλων χώρος θα περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, χώρους στάθμευσης και ελικοδρόμιο για την εξυπηρέτηση του νοσοκομείου.

Ο κ. Μαραβέλιας σημείωσε ότι η πρώτη φάση ολοκλήρωσης του έργου, ώστε να ξεκινήσει η μετεγκατάσταση του προσωπικού, αναμένεται εντός του 2027.

Έργο με περιφερειακή σημασία

Το νέο Γενικό Νοσοκομείο Σπάρτης ΙΣΝ αναμένεται να αλλάξει τον υγειονομικό χάρτη της Λακωνίας, ενισχύοντας την πρόσβαση των πολιτών σε σύγχρονες υπηρεσίες υγείας και περιορίζοντας την ανάγκη μετακίνησης προς μεγαλύτερα αστικά κέντρα.

Η σημασία του έργου δεν περιορίζεται στη χωρητικότητα ή στον εξοπλισμό. Αφορά τη δυνατότητα της δημόσιας υγείας στην περιφέρεια να προσφέρει ολοκληρωμένη, ασφαλή και ποιοτική φροντίδα, με υποδομές που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες απαιτήσεις.

Με την ολοκλήρωσή του, το νέο νοσοκομείο της Σπάρτης φιλοδοξεί να λειτουργήσει ως κεντρικός πυλώνας φροντίδας για τη νοτιοανατολική Πελοπόννησο και ως παράδειγμα συνεργασίας δημόσιου τομέα και κοινωφελούς δωρεάς.

Κυριάκος Μητσοτάκης

Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα

Διαβάστε επίσης 

Μητσοτάκης για νοσηλευτές: Έρχονται παρεμβάσεις για μισθούς και θεσμική αναγνώριση

Μητσοτάκης στην Τρίπολη: Στο επίκεντρο οι φαρμακευτικές επενδύσεις

- Advertisement -

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ