Ύπνος: Πόσες ώρες χρειάζεσαι ανάλογα με την ηλικία σου -Νέα έρευνα

Ο ύπνος είναι σημαντικό και αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής και της υγείας μας, ενώ όπως αποκαλύπτει διετής έρευνα του National Sleep Foundation, οι ανάγκες μας διαφέρουν μέσα στα χρόνια.

Ο ύπνος είναι σημαντικό και αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής και της υγείας μας, ενώ όπως αποκαλύπτει διετής έρευνα του National Sleep Foundation, οι ανάγκες μας διαφέρουν μέσα στα χρόνια. 

ΔΩΡΕΑΝ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

Μπορεί σαν παιδιά να τον σνομπάραμε, όμως, πλέον αποζητάμε το κρεβάτι μας μετά από μια μεγάλη και κουραστική ημέρα στο γραφείο.

Πολλές φορές, ωστόσο, νιώθουμε ότι δεν λαμβάνουμε τον ύπνο που χρειάζεται ο οργανισμός μας για να είναι υγιής και σε φόρμα.

Από ό,τι φαίνεται, πρέπει να κοιμόμαστε περισσότερο ή λιγότερο, ανάλογα με την ηλικία μας.

Σύμφωνα με διετή έρευνα του National Sleep Foundation, οι ανάγκες μας όσον αφορά στον ύπνο διαφέρουν μέσα στα χρόνια. Άλλες ανάγκες έχει ένα μωρό, άλλες ένα παιδί και άλλες ένας ενήλικας.

Η έρευνα αποκαλύπτει τις ώρες ύπνου που χρειάζεται κάθε ηλικιακή ομάδα:
  • Νεογέννητα (0 έως 3 μηνών): 14-17 ώρες
  • Βρέφη (4 έως 11 μηνών): 12-15 ώρες
  • Νήπια που μπουσουλούν (1-2 ετών): 11-14 ώρες
  • Νηπιαγωγείο (3-5 ετών): 10-13 ώρες
  • Σχολείο (6-13 ετών): 9-11 ώρες
  • Έφηβοι (14-17 ετών): 8-10 ώρες
  • Νεαροί ενήλικοι (18-25 ετών): 7-9 ώρες
  • Ενήλικοι (26-64 ετών): 7-9 ώρες
  • Μεγαλύτεροι ενήλικοι (65+ ετών): 7-8 ώρες

Σύμφωνα με τον οργανισμό, η έλλειψη ύπνου μπορεί να οδηγήσει σε προβλήματα υγείας. Αντίθετα, οι περισσότερες ώρες ύπνου μπορεί να προκαλέσουν κατάθλιψη.

Ο οργανισμός προειδοποιεί, ακόμη:
  • Νεαροί ενήλικοι (18-25 ετών): όχι κάτω από 6 ώρες ή πάνω από 11 ώρες
  • Ενήλικοι (26-64 ετών): όχι κάτω από 6 ή πάνω από 10 ώρες
  • Μεγαλύτεροι ενήλικοι (65+ ετών): όχι κάτω από 5 ώρες ή πάνω από 9 ώρες

Ακόμη, συμβουλεύει να έχεις πρόγραμμα στον ύπνο, τελετουργικό όπως ένα ζεστό μπάνιο, άσκηση και να κάνεις τον χώρο σου όμορφο και ξεκούραστο.

Ελλιπής ύπνος: Επιπτώσεις στην ψυχολογία

Μπορεί η απώλεια μερικών ωρών ύπνου να μην θεωρείται σοβαρή, εντούτοις είναι πιθανό να έχει βραχυπρόθεσμες επιπτώσεις στην υγεία.

Δύο από τις πιο γνωστές είναι η κούραση και η αυξημένη όρεξη, υπάρχουν όμως και κάποιες που επηρεάζουν σοβαρά την κοινωνική ζωή και την ψυχολογία σας.

Πλήττεται η κοινωνική ζωή

Καθώς η μοναξιά και η κοινωνική απομόνωση βρίσκονται στο επίκεντρο όλο και περισσότερων ερευνών, ο ύπνος καταγράφεται ως σημαντικός παράγοντας που επηρεάζει την ποιότητα της κοινωνικής ζωής.

Στην ουσία πρόκειται για αμφίδρομη σχέση, καθώς σύμφωνα με έρευνα του Πανεπιστημίου Berkeley, όσο λιγότερος είναι ο ύπνος τόσο μειώνεται η κοινωνική αλληλεπίδραση, ενώ στην αντίληψη κάποιων ανθρώπων όσοι δεν κοιμούνται γίνονται απωθητικοί με αποτέλεσμα οι άλλοι να τους απομονώνουν.

Όλα σας ενοχλούν

Τυπικά, όταν εκτίθεστε σε καταστάσεις που σας εκνευρίζουν, π.χ. ένα άβολο ρούχο ή ο σκύλος που δεν σταματά να γαβγίζει, μαθαίνετε με τον καιρό να προσαρμόζεστε και να το διαχειρίζεστε. Σύμφωνα με μελέτη του Πανεπιστημίου της Αϊόβα, η ικανότητα αυτή ακυρώνεται όταν δεν έχετε κοιμηθεί επαρκώς. Η απώλεια δύο έως τεσσάρων ωρών ύπνου μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση του στρες και αδικαιολόγητο εκνευρισμό, ακόμη και με ασήμαντα πράγματα, όπως ένας μικρός θόρυβος.

Αδυναμία ενσυναίσθησης

Ως ενσυναίσθηση ορίζεται η συναισθηματική ταύτιση με την ψυχική κατάσταση ενός άλλου ατόμου, και η κατανόηση της συμπεριφοράς και των κινήτρων του. Αρκετές μελέτες έχουν καταλήξει στο συμπέρασμα ότι η στέρηση ύπνου μειώνει την ικανότητα ενσυναίσθησης, κάτι που μακροπρόθεσμα μπορεί να έχει σοβαρές επιπτώσεις τόσο στην εργασία, όσο και στις διαπροσωπικές σχέσεις.

Αυξάνεται η ευαισθησία στον πόνο

Πρόσφατη μελέτη επιστημόνων του Πανεπιστημίου Berkeley, διαπίστωσε ότι η απώλεια ύπνου ενισχύει τις περιοχές του εγκεφάλου που ευθύνονται για την αίσθηση του πόνου. Η έλλειψη ύπνου μειώνει επίσης τη δραστηριότητα στο τμήμα του εγκεφάλου που απελευθερώνει φυσικά παυσίπονα.

Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ