Το deal «έκπληξη» της φαρμακευτικής αγοράς μεταξύ GSK και Pfizer

  • Γράφει ο Κοσμάς Ζακυνθινός

Σε κοινοπραξία με την αμερικανική φαρμακοβιομηχανία Pfizer Inc. προχωρά η GlaxoSmithKline PLC, με στόχο οι δύο εταιρείες να «παντρέψουν» τις μονάδες υγείας καταναλωτών και να δημιουργήσουν μια ενιαία επιχειρηματική μονάδα με συνδυασμένες πωλήσεις ύψους 12,7 δισ. δολ. περίπου.

ΔΩΡΕΑΝ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

Όπως προβλέπει το σχέδιο της συμφωνίας, η GlaxoSmithKline θα κατέχει περί το 68% στη νέα μονάδα, ενώ η Pfizer το υπόλοιπο 32%.

Όπως ανακοίνωσε η βρετανική φαρμακευτική, η συμφωνία αναμένεται να ολοκληρωθεί στο δεύτερο μισό του 2019, ενώ στη συνέχεια σχεδιάζει να διαχωρίσει την κοινοπραξία εντός τριών ετών.

Όπως μεταδίδει το CNBC, η GSK σημείωσε ότι η συμφωνία αποτελεί βάση για τη δημιουργία δύο νέων διεθνών επιχειρήσεων με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο και επίκεντρο τα φάρμακα/εμβόλια και την καταναλωτική φροντίδα υγείας, μέσα σε τρία χρόνια από την ολοκλήρωσης της συναλλαγής.

Για την Pfizer, η συμφωνία λύνει το θέμα διαχείρισης του καταναλωτικού τομέα, που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων τα παυσίπονα Advil και τις βιταμίνες Centrum, μετά την ανεπιτυχή προσπάθεια πώλησης.

Πλαίσιο συνεργασίας

«Είμαστε στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσουμε τη νέα κοινοπραξία με τη Pfizer Consumer Healthcare, εκπληρώνοντας τη δέσμευσή μας για στρατηγική αναθεώρησης το 2018», όπως υπογραμμίζει ο Ian Read, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Pfizer. «Η Pfizer και η GSK έχουν μακρά διαδρομή επιτυχημένων συνεργασιών και ανυπομονούμε να συνεργαστούμε και πάλι προκειμένου να αναπτύξουμε τις δυνατότητες των συνδυασμένων επιχειρήσεων υγείας των καταναλωτών μας».

Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Pfizer έχει το δικαίωμα τοποθέτησης τριών από τα εννέα συνολικά μέλη στο διοικητικό συμβούλιο. Η συναλλαγή αναμένεται να εξοικονομήσει περί τα 650 εκατομμύρια δολάρια λόγω συνεργειών.

Με την ολοκλήρωση της συμφωνίας, η εταιρεία που δημιουργείται αναμένεται να καταστήσει ηγέτιδα στην κατηγορία της, αποτελώντας τον κυρίαρχο «παίκτη» του τομέα υγείας των καταναλωτών στις Ηνωμένες Πολιτείες, την Ευρώπη, την Κίνα, την Ινδία και την Αυστραλία. Η κοινοπραξία θα φέρει παγκοσμίως την επωνυμία GSK Consumer Healthcare.

Το «τιμόνι» της κοινοπραξίας θα βρίσκεται η Emma Walmsley, CEO της GSK, ενώ ο Brian McNamara -διευθύνων σύμβουλος της GSK Consumer Healthcare- διευθύνων σύμβουλος της νέας κοινής επιχείρησης, με CFO τον Tobias Hestler.

Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ